Alhora que es va votar unàniment pel canvi de format dels caps de setmana d’esprint a partir de Bakú, el World Motor Sport Council també ha decidit revisar parcialment l’assignació de peces del motor autoritzades per a la temporada 2023.
A partir d’ara, els equips de Fórmula 1 tindran permís per utilitzar fins a quatre peces del motor en lloc de les tres anteriors sense patir penalitzacions. Aquesta decisió arriba després que la temporada passada, els equips van ser sotmesos a un gran nombre de penalitzacions relacionades amb els canvis de les peces del motor.
El motor de combustió interna (ICE), el turbo, el MGU-K i el MGU-H són les quatre parts del motor que seran afectades per aquest canvi en les regulacions. Això ajudarà a reduir les penalitzacions que van patir alguns equips, com Charles Leclerc, la temporada passada a causa de la falta de fiabilitat del motor F1-75.
Aquesta decisió es veu justificada per la creixent quantitat de Grans Premis que es disputen cada any, i també pel fet que hi haurà sis curses d’esprint en lloc de tres com en els últims dos anys. Això posarà més tensió en els motors, ja que els equips hauran de passar per més curses en un temps més curt.