M-Sport Poland s’està preparant per introduir una millora integral de rendiment per al Ford Fiesta Rally3, que inclou des d’un nou estil exterior, un nou aleró posterior, relacions de transmissió més curtes, noves especificacions per a amortidors de terra i asfalt, i fins i tot línies de frens davanters.
El nou Ford Fiesta Rally3 evo debutarà en competició aquest cap de setmana al Rally Islas Canarias, a la segona prova del Campionat d’Europa de Ral·lis, de la mà de Jon Armstrong, a l’ERC3. Les actualitzacions del Fiesta Rally3 evo estaran disponibles per als clients a partir de mitjans 2023.
M-Sport Poland va començar a pensar en aquesta evolució el dia que va sortir a la carretera la primera versió, i aquesta noticia arriba una setmana després de que Renault i la FIA oficialitzessin l’homologiació del nou Clio Rally3.
Per a Maciej Woda, director general de M-Sport Poland:
“La categoria Rally3 és una categoria molt important, no només per a M-Sport Poland, sinó per a tot l’esport. Des del llançament de Fiesta Rally3, hem rebut comentaris molt positius de clients de tot el món. Alguns dels resultats també van ser realment impressionants, amb el cotxe guanyant la general i lluitant al capdavant d’alguns campionats nacionals molt competitius.
La intenció és que el Fiesta Rally3 evo ajudi els nostres clients en la lluita pels seus campionats. Aquest any ens enfrontarem a la competència d’un altre fabricant de la categoria Rally3, que ens fa molta il·lusió. Però això és competència. Volem assegurar-nos que estem fent tot el possible per garantir que el Fiesta Rally3 Evo sigui el producte més competitiu disponible al mercat i aquesta actualització completa ho subratlla.
No us equivoqueu tampoc, el desenvolupament és un procés continu amb tots els cotxes produïts per M-Sport Poland, ja que sempre estem intentant superar els límits del que és possible amb els nostres cotxes».
En què es tradueixen aquestes evolucions?
Els canvi més visible dels quals serà un nou estil exterior. S’han canviat el capó, el para-xocs davanter, els miralls (més petits i resistents), els fars i els llums LED posteriors, ocupant els elements del model de producció. Això es tradueix en un augment del 60% de la superfície d’entrada d’aire per a un sistema de refrigeració més eficient. Aquest nou aspecte es completa amb l’arribada de l’aleró extret del Fiesta Rally2. Donada la potència del vehicle, aquest apèndix és principalment estètic. Si el cotxe evoluciona a l’exterior, també rep novetats mecàniques.
A les entranyes del petit Ford apareix una caixa de canvis amb relacions properes que ha de permetre millorar les fases d’acceleració i el parell del motor a baixes revolucions. S’introdueixen amortidors específics per a terra. Haurien d’oferir més precisió i estabilitat gràcies a un millor contacte amb la carretera sota càrregues de compressió elevades, tot mantenint les propietats de tracció. Això hauria de ser útil per als candidats Junior que s’hauran d’enfrontar a Sardenya i l’Acròpolis. D’altra banda, aquest any no tindran l’oportunitat de provar els amortidors d’asfalt que apareixen i que haurien de millorar cap al final de la compressió de l’amortidor, reduint així els impactes més durs. L’augment de la compressió permet més precisió i estabilitat, millorant el contacte amb la carretera en superfícies més irregulars alhora que augmenta la capacitat de tracció del vehicle. Finalment, nous conductes d’aire per als frens davanters reforcen la refrigeració.