Qui s’emportarà el Ral·li de Portugal 2023?

El Campionat del Món de Ral·lis torna a Portugal per 43a vegada, i just en una fase de la competició en què els quatre primers estan separats per només quatre punts i Thierry Neuville completa els cinc primers, a 11 punts del líder, Elfyn Evans.

Aquesta situació reflecteix com ha estat el campionat d’enguany, en què Toyota ha estat millor, aprofitant les aparicions de Sébastien Ogier, que ja ha guanyat dues vegades en quatre ral·lis, amb Elfyn Evans guanyant en l’última cursa, Croàcia, i Ott Tanak triomfant a Suècia.

En tot cas, Hyundai no es queda enrere en termes competitius, i han estat els detalls els que determinen els rànquings, més que dominis clars. Per tant, s’espera una forta baralla entre Toyota, Hyundai i M-Sport que promet amenitzar els trams portuguesos, amb gairebé 90 equips –la millor llista del WRC de l’any– que s’enfronten a 325,35 quilòmetres de cronometrades, entre divendres i diumenge.

Cinquena prova del calendari, la prova organitzada per l’ACP promet reeditar l’intensa lluita entre els tres equips de la categoria reina del Mundial, amb Toyota Gazoo assumint, de moment, el paper de favorit, que a Portugal podria demostrar estar equivocats, perquè són precisament dos Toyota, Elfyn Evans i Kalle Rovanpera, els que obriran la carretera el primer dia, i això podria ser un regal enverinat de Sébastien Ogier, que no surt a la prova portuguesa.

Elfyn Evans tindrà moltes dificultats el primer dia de cursa, com pel que fa al campió del món vigent, Kalle Rovanperä, que intentarà repetir victòria però tampoc ho tindrà fàcil, ja que la sortir segon no dona gaire avantatge.

El jove finlandès ja ha admès que no ha aconseguit extreure tot el potencial del seu Toyota en les quatre primeres carreres de l’any, però tot i així, la seva maduresa li va permetre deixar Croàcia a només un punt d’Evans i amb tres per davant d’Ott Tänak.

L’estonià, que va deixar Hyundai per liderar M-Sport Ford, va dominar el gel a Suècia al febrer i va acabar segon a Croàcia, amb queixes per l’eficàcia del seu Puma Rally1. El binomi Tänak-Ford també és un candidat indiscutible a la victòria, on l’antic campió del món ja va guanyar el 2019. Ott Tanak és clarament un dels favorits per guanyar aquest ral·li, però després dels problemes amb el rendiment del Puma que va tenir a Mèxic, sent aquesta la seva segona cursa de terra de l’any, caldrà veure com va la cosa, i ser tercer a la carretera no ajuda, però tampoc està tan malament com per a Evans i Rovanperä.

tanak Ford msport mexic 2023
M-Sport

Més pressió té Thierry Neuville, que va desaprofitar una oportunitat d’or per liderar el WRC a Croàcia, tot i que els 11 punts de desavantatge amb Evans no són una diferència significativa, el cert és que , irònicament, el belga es converteix en un dels principals favorits per guanyar a Portugal perquè la seva posició de sortida pot donar-li un gran impuls el primer dia de cursa i deixar-lo ben posicionat per a la lluita dels dos dies següents.

Esapekka Lappi i Dani Sordo són dues alternatives sòlides a Neuville a Hyundai, tot i que el finlandès es troba una mica endarrerit en el campionat, en la 6a posició, a 38 punts del lideratge. Pel que fa al càntabre allotjat a Andorra, acostuma a ser molt competitiu a Portugal. Qualsevol d’ells, més enrere, pot posar-se en una bona posició per als dies següents.

Sordo - Carrera Mèxic 2023 Hyundai
Hyundai

Finalment, Takamoto Katsuta (Toyota Gazoo) i Pierre-Louis Loubet (M-Sport Ford) esperen una oportunitat per brillar, que, en el cas de tots dos, suposaria pujar al podi final, a Matosinhos, diumenge.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments