El Ral·li de Portugal sempre és una de les proves més dures i exigents de la temporada. Tots els pilots pateixen la duresa del terreny però encara més els que surten en una posició més endarrerida ja que les pistes acaben destrossades i amb moltes roques a la traçada.
Els catalans que van disputar la prova lusitana eren cinc, l’Axel Coronado copilotant a Bruno Bulacia amb un Skoda Fabia Rally2, Sergi Pérez i Lorena Romero i Adrià Serratos i Éric Bellver dins de la Peugeot Rally Cup Ibèrica.
L’equip format per en Bruno i l’Axel va començar el ral·li de menys a més, marcant bons registres inclús una novena posició en el quart tram, però en la sisena cronometrada, Arganil, patien una lleugera sortida de pista que els truncava les seves esperances d’entrar entre els deu millors de la categoria ja que es trencava la suspensió del darrera del seu Skoda Fabia. Reenganxats sota la modalitat súper rally la parella tornava a marcar alguns bons registres com la setena posició a Paredes diumenge al matí.
Una de freda i una de calenta a la Rally Cup Ibèrica
Sergi Pérez i Lorena Romero van quallar una gran actuació a Portugal, després de la desfeta a Aboboreira quan lideraven la prova, aquí els catalans eren capaços de fer una prova de menys a més aconseguint una gran segona posició.
La prova de la Rally Cup Ibèrica es basava només en la segona jornada competitiva dels trams del WRC. En total 149 km contra el rellotge en set cronometrades, Vieira do Minho, Amarante i Felgueiras que es repetien en dues ocasions i la súper especial de Lousada.
Sergi Pérez i Lorena Romero van quedar a 44,9 segons dels guanyadors, els portuguesos Ricardo Sousa i Luis Marqués. La parella catalana van començar en una discreta cinquena posició però poc a poc van anar agafant el ritme per aconseguir entrar al podi i poc després marcar l’escratx a la segona passada per Vieria do Minho que li servia per remuntar fins la segona posició.
Sort esquiva per a Adrià Serratosa i Èric Bellver que van veure com se’ls hi xafava la caixa de canvis i el diferencial del seu Peugeot 208 Rally4 en la segona especial de la prova, la primera passada per Amarante.
Amb els resultats acumulats en els dos ral·lis de terra ja disputats i els respectius punts sumats, continuen en primera posició Pedro Antunes i Vítor Hugo, que aquí no van passar del 4t lloc, però que van sumar 3 punts de la victòria a la Power Stage.
El 16 de juny es disputarà la tercera prova de la temporada, el Ral·li d’Ourense, la primera de les tres curses a l’estat espanyol i, també, la primera prova de l’any sobre asfalt.