Els punts febles de Hyundai amb el seu i20 N Rally1 han saltat a la palestra a Kenya després de tres avaries a l’eix de transmissió del cotxe d’Esapekka Lappi
El problema va impedir al finlandès completar cap passada al shakedown després de patir dues avaries dimecres i una tercera dissabte, que el va apartar d’un còmode tercer lloc. Aquests problemes se sumen a una fallada en la suspensió davantera de Thierry Neuville que va obligar el belga a abandonar divendres.
Hyundai va desplegar mesures de contenció per solucionar el problema de l’eix de transmissió, utilitzant l’ajuda de l’equip a Alzenau, però no va ser suficient per evitar un tercer error al cotxe de Lappi.
Solucions a llarg termini
D’acord amb el reglament esportiu, els equips només poden fer canvis significatius en els períodes d’homologació. La propera finestra és l’1 de juliol, però segons el nou director tècnic de l’equip, FX Demaison, l’equip no estarà llest amb una solució completa per a aquesta data.
Es pot utilitzar un comodí d’emergència, però Demaison va declarar a autosport que la propera finestra de l’1 d’octubre és l’opció més realista perquè l’escuderia faci servir un comodí d’homologació per abordar-ne la fiabilitat.