Hyundai lligada de mans i peus per millorar la fiabilitat

Els punts febles de Hyundai amb el seu i20 N Rally1 han saltat a la palestra a Kenya després de tres avaries a l’eix de transmissió del cotxe d’Esapekka Lappi

El problema va impedir al finlandès completar cap passada al shakedown després de patir dues avaries dimecres i una tercera dissabte, que el va apartar d’un còmode tercer lloc. Aquests problemes se sumen a una fallada en la suspensió davantera de Thierry Neuville que va obligar el belga a abandonar divendres.

Hyundai va desplegar mesures de contenció per solucionar el problema de l’eix de transmissió, utilitzant l’ajuda de l’equip a Alzenau, però no va ser suficient per evitar un tercer error al cotxe de Lappi.

Solucions a llarg termini

D’acord amb el reglament esportiu, els equips només poden fer canvis significatius en els períodes d’homologació. La propera finestra és l’1 de juliol, però segons el nou director tècnic de l’equip, FX Demaison, l’equip no estarà llest amb una solució completa per a aquesta data.

Es pot utilitzar un comodí d’emergència, però Demaison va declarar a autosport que la propera finestra de l’1 d’octubre és l’opció més realista perquè l’escuderia faci servir un comodí d’homologació per abordar-ne la fiabilitat.

Vam tenir un problema i és difícil desenvolupar un cotxe amb el nombre de comodins que pots fer servir. No pots canviar gaire i només pots canviar peces en moments específics del calendari.

FX Demaison

El WRC és una competició realment difícil perquè homologues el cotxe i el tens durant molt de temps. Si comets un error, és molt difícil canviar les coses.

FX Demaison

Tenim alguns comodins per a aquest any i per al que ve, però l’objectiu principal és clarament fer que el cotxe sigui més fiable com més aviat millor. Crec que serà difícil fer un cotxe a prova de bales amb tres comodins aquest any.

FX Demaison

Farem tot el possible com més aviat millor. Anirem pas a pas, no podem canviar només el disseny del cotxe, sinó que seran petites millores a les àrees clau».

FX Demaison

El proper comodí d’homologació és l’1 de juliol però no hem presentat res. Ho hauríem d’haver presentat abans. La propera finestra oberta és l’1 d’octubre.

FX Demaison

Podem fer un comodí d’emergència, que podria ser una opció, però has d’homologar la solució que has provat perquè afanyar-se a homologar una solució que realment no has provat i demostrat que és una millora no té sentit.

FX Demaison

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments