Com Porsche el 2022, va ser al Goodwood Festival of Speed que Lamborghini va presentar el seu LMDh per a IMSA i WEC 2024
Aquest projecte LMDh representa un nou concepte de carreres i forma part de l’estratègia “Direzione Cor Tauri” presentada el 2021: un full de ruta per a l’electrificació de la marca que portarà la companyia a hibridar tota la seva gamma de models a finals de 2024.
«El cotxe més avançat mai produït per Lamborghini»
El SC63 compta amb un motor V8 biturbo de 3,8 litres totalment nou que va ser desenvolupat pels enginyers de Lamborghini específicament per al programa de carreres. El motor té una configuració de «V freda», la qual cosa significa que els turbos estan muntats a l’exterior del motor, cosa que facilita la refrigeració i el manteniment. A més, la solució «V freda» redueix la massa i optimitza el centre de gravetat del cotxe. Aquesta solució, combinada amb un equilibri aerodinàmic especialment desenvolupat, redueix la massa i optimitza el centre de gravetat del cotxe.
La potència del motor i del sistema híbrid, de sèrie en tots els cotxes de la classe LMDh, està limitada per normativa a 500 kW (680 CV). La unitat de potència està gestionada per una unitat de control electrònic Bosch. Les regulacions de LMDh demanen una caixa de canvis, una bateria i una unitat generadora de motor (MGU) estàndard, que redueixi els costos de desenvolupament de prototips.
Lamborghini associat a Ligier
Lamborghini va triar la marca francesa Ligier com a soci per desenvolupar i construir el monocasc. Com a primer fabricant que va triar Ligier per a un projecte LMDh, Lamborghini ha tingut la llibertat d’especificar els seus requisits, especialment pel que fa al desenvolupament de la suspensió davantera, la distribució global del pes i la facilitat de manteniment de les parts crítiques del cotxe. La carcassa de l’embragatge, que omple el buit entre la part posterior del motor i la part davantera de la caixa de canvis, afecta positivament la rigidesa torsional i va ser dissenyada per allotjar el motor elèctric.
Un altre aspecte clau del desenvolupament és el sistema de frenada, que ha d’oferir el màxim nivell de rendiment i fiabilitat en totes les condicions. Les curses de resistència carreguen molt els frens i el primer objectiu va ser trobar un compromís entre pes i durabilitat, una refrigeració eficient i un sistema capaç d’adaptar-se als diferents estils de conducció.
Una decoració de colors italians
La carrosseria va ser dissenyada pel departament de disseny Centro Stile de Lamborghini, juntament amb l’equip de disseny de carreres. Compta amb indicis d’estil molt clars a tot el cotxe, incloses les emblemàtiques llums davanteres i posteriors en forma de Y.
Els cotxes estaran engalanats amb una decoració familiar, d’acord amb les línies del desafiant Huracán GT3. Els SC63 funcionaran en verd Verde Mantis, amb una franja negra de Nero Noctis a la cabina, el capó davanter, el difusor de carboni, l’ala posterior i el parafang. Els cotxes també lluiran els colors verd, blanc i vermell del Tricolor italià i portaran la marca del rellotger suís Roger Dubuis.