Molts canvis en l’itinerari del Rallye Monte-Carlo 2024

Per mantenir-se fidel a la llegenda de l’esdeveniment que és el més antic del WRC, aquesta 92a edició tindrà la seu a Gap

La capital francesa ja ha acollit aquesta prova entre el 2014 i el 2021

Encara que encara sigui un espai no ampliable, a Gap permet estar en un ambient hivernal

Programat entre el dilluns 22 i el dimecres 24, els reconeixements aniran seguits del shakedown que es farà a la Ruta de la Garde molt coneguda des de l’any 2017, està previst que comenci a les 16 hores.

Després d’aquesta primer contacte amb l’asfalt francès, el competidors podran descansar fins l’endemà, quan a Mònaco es farà el podi de sortida (al voltant de les 16.50 h). Com és costum es recorreran dos trams de nit amb el retorn de Thoard-Saint-Geniez (Sisteron en sentit contrari) de 20,82 km a les fosques. Encara més llargs (25,19 km), més tard (21h58) i més al nord, Bayons/Bréziers a través dels mítics Torniquets.

La resta promet ser de la mateixa naturalesa amb un divendres a l’est de Gap. El bucle, Saint-Léger-les-Mélèzes/La Bâtie-Neuve (SS 3/6 – 16,87 km), Champcella/Saint-Clément-sur-Durance (SS 4/7 – 17,87 km) i La Bréole/Selonnet (SS 5/8 – 18,31 km)

Dissabte es faran Sigottier/Valdrôme (SS 9/12 – 20,89 km), Les Nonières/Chichilianne (SS 10/13 – 20,08 km) i Pellafol/Agnières-en-Dévoluy (SS 11/14 – 26,46 km).

La gran novetat de l’any vindrà el diumenge. Dissabte al vespre, els competidors es quedaran a Gap i s’incorporaran a Mònaco mitjançant tres especials amb, a primera hora del matí, La Bréole/Selonnet (18,31 km) que podria ser complicat si la nit fos freda. Després hi haurà el retorn d’un clàssic entre Digne-les-Bains i Chaudon-Norante pel Col du Corobin (19,04 km). Finalment, Monte-Carlo no pot prescindir de pujar al Col du Turini i això servirà com a Power Stage des de Bollène-Vésubie.

Al final d’aquests 4 dies repartits en 5 departaments, els equips arribaran a la cerimònia de lliurament de premis a la Place du Casino. El canvi, més que necessàri, aporta una gran dosi d’esperança a una prova que en les seves últimes edicions havia perdut part de la seva essència.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

7 COMENTARIOS

Subscriu-te
Notificació de

7 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Carles Jimenez Valls
1 Any fa

Per ser la merda que és cada any…no esta malament aquest recorregut!!

Joseba Rodriguez Telletxea
1 Any fa

Carles Jimenez Valls tiene buena pinta el 24 si 💪🏻💪🏻

Jaume Poch
1 Any fa

Els trams potser son xulos, però sota el meu punt de vista el format de rallye segueix sent de vergonyeta…

Carles Jimenez Valls
1 Any fa

Jaume Poch sense dubte…això ja ho dono per impossible

Aneu Massa Tibats
1 Any fa

El dijous i el divendres ja té molt bona pinta!!! I que els Tibats mirem si ens quedem el diumenge……imagine!!!!!! 🤪

Carles Jimenez Valls
1 Any fa

Aneu Massa Tibats col du Corobin , que possiblement el tanquin al public…és un tramaco!! La baixada cap a Norante és per tenir-ho clar…i la pujada desde les termes, molts copd està molt glaçada!!

Eloi Saez
1 Any fa

Aixó te molta mes bona pinta que no pas els 2 ultims anys, especialment aquest 2023…….