Nasser Al-Attiyah abandona Toyota

En un vídeo que inicialment va passar relativament desapercebut a les xarxes socials, Nasser Al-Attiyah publicava informació crucial: abandona Toyota Gazoo Racing

El qatarí acabava d’aconseguir una sisena victòria a la Baja Aragón, i declarava:

Hem guanyat la Baja Aragón, estic molt content perquè liderem la Copa del Món de l’especialitat. Però d’altra banda, em sento trist, perquè ha estat l’última cursa amb Toyota en aquesta Baixa. Així és la vida, li desitjo molta sort per al futur.

Així, Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel, campions del món de rally-raid (W2RC) l’any 2022 i actuals guanyadors del Dakar, abandonaran la cabina del Toyota Hilux 4×4. El duo qatarí-francès es va incorporar amb el fabricant japonès el 2017 després de guanyar un Dakar junts per a Mini i l’equip X-Raid el 2015.

Preparat per l’equip belga Overdrive liderat per Jean-Marc Fortin, el cotxe japonès va aportar estadístiques excepcionals a Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel: tres Dakars (2019, 2022, 2023) i 21 victòries d’etapa en el raid més difícil del món.

De fet, Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel competirien en la seva última prova amb els colors de Toyota al Desafio Ruta 40, l’esdeveniment argentí del Campionat del Món de Raid, del 26 d’agost a l’1 de setembre. És en aquesta data que expirarà el contracte que vincula el conductor amb Toyota.

Les opcions de Nasser

Ara comencen les travesses per saber on acabarà el pilot catarià. Les opcions son moltes, els anglesos de Prodrive, que van perdre el suport de la Bahrain Mumtalakat Holding Company (el fons sobirà del Regne de Bahrain) dins l’estructura de Bahrain Raid Xtreme (BRX) a la primavera de 2023.

Per tant, Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel es trobarien companys d’equip amb Sébastien Loeb i Fabian Lurquin del Rallye du Maroc l’octubre de 2023. L’alsacià i el seu navegant belga són, de fet, els protagonistes de l’equip Prodrive durant els propers anys, ja que Prodrive ha negociat un contracte amb Dacia a partir del 2025.

Les altres opcions passarien per X-Raid o M-Sport. Del preparador alemany no va sortir gaire ben parat i les opcions d’M-Sport semblen remotes però seria una bona empenta pel projecte. Veurem com acaba tot plegat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments