Prèvia 6h de Fuji, penúltima prova del WEC 2023

El Campionat del Món de Resistència arriba aquesta setmana al Japó per a la penúltima prova de la temporada 2023, les 6 Hores de Fuji, que se celebren al Fuji International Speedway, al costat de l’emblemàtic Mont Fuji (del 8 al 10 de setembre).

Toyota lidera actualment la classificació general amb 152 punts, 26 punts per davant del rival més proper, Ferrari. Tot i això, amb un total de 65 punts encara per lluitar (25 per Fuji i 38 per Bahrain, més un punt extra per la pole position a cada cursa), encara hi ha oportunitats perquè Ferrari pugui atrapar als vigents campions

Trenta-sis cotxes s’enfrontaran al Fuji International Speedway, de 4,563 quilòmetres, el més curt del calendari del WEC i situat a 100 km a l’oest de Tòquio. Fuji és famós per la seva rapidíssima recta de sortida i meta d’1,5 km, en què els Hypercar arriben a velocitats de 320 km/h i gairebé el 41% de la volta es recorre amb l’accelerador a fons. Durant cada volta al circuit, els pilots de Hypercar canviaran de marxa 36 cops.

Toyota Monza wec 2023

Toyota a continuar els èxits a casa

Toyota té un excel·lent historial al seu circuit de casa, on ha guanyat les cinc edicions anteriors. De fet, Toyota només ha estat derrotada a Fuji una vegada a l’actual era del WEC des del 2012, quan Porsche va triomfar el 2015. Tot i això, Ferrari ha mostrat un ritme increïble aquesta temporada, incloent una victòria a Le Mans, i hi ha una dura competència per part de Cadillac, Porsche i Peugeot, cosa que significa que una altra victòria a casa per a Toyota no serà gens fàcil.

Un total de 12 Hypercars s’enfrontaran a la categoria principal del WEC a Fuji, un menys que a la ronda anterior a Monza, ja que Glickenhaus Racing va decidir no participar a la ronda japonesa.

Naturalment, els aficionats locals estaran allà per donar suport a Toyota Gazoo Racing, que compta amb dos pilots locals a les seves files: Kamui Kobayashi al Toyota GR010 Hybrid nº 7, i Ryō Hirakawa al cotxe germà nº 8. De fet, el Fuji Speedway és més que una cursa a casa per a l’equip: el GR010 HYBRID es va dissenyar, desenvolupar i construir a pocs quilòmetres del circuit.

Entre els pilots, és la tripulació del Toyota GR010 Hybrid núm. 8 (Sébastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakawa) la que lidera el campionat de pilots amb 23 punts d’avantatge. Tot i això, totes les mirades estaran posades en la disputada pel segon lloc, en què la tripulació del Toyota nº 7 (José María López, Mike Conway i Kamui Kobayashi) està empatada a punts amb el Ferrari nº 51 i el trio guanyador de Le Mans format per James Calado, Alessandro Pier Guidi i Antonio Giovinazzi. En el cotxe n50 hi trobem el català Miguel Molina acomopanyat d’Antonio Fuoco i Nicklas Nielsen.

Després del seu exitós debut amb l’Hypercar a Monza al juliol, el cotxe núm. 99 de Proton Competition n’elevarà a quatre el nombre total de Porsche 963 que competiran al Japó, unint-se als dos Porsche Penske Motorsport de fàbrica (núm. 5 i núm. 6), així com al Porsche del Hertz Team JOTA.

Darrere de Toyota i Ferrari, Cadillac ha confirmat la seva posició com a tercera força entre els hipercars. La fiabilitat del V-Series.R ha permès a la marca aconseguir dos podis al WEC ja aquesta temporada. L’equip farà el seu debut a terra asiàtic amb el Cadillac V-Series.R atmosfèric, un cotxe que sempre atrau el públic.

JOTA Porsche WEC 2023
Francesc Rodríguez

Després del seu primer podi del WEC a Monza al juliol, Peugeot tornarà a Fuji per segona vegada amb la parella d’Hypercars Peugeot 9X8. Vandoorne, pilot reserva oficial de Peugeot, substituirà Nico Mueller, que no podrà córrer a la prova japonesa del WEC a causa d’una lesió. Vandoorne es posarà al volant del Peugeot 9X8 al costat de Loic Duval i Gustavo Menezes. L’equip és cinquè a la classificació, 16 punts per darrere de Porsche, que ocupa la quarta posició.

Completant la llista d’inscrits a Hypercar estarà Floyd Vanwall Racing amb Esteban Guerrieri, Tristan Vautier i Joao Paulo d’Oliveira al volant.

Igualtat entre els LMP2

Només deu punts separen els dos líders de LMP2 a Fuji, amb Team WRT per davant d’Inter Europol Competition en segona posició, on el català Albert Costa tornarà a lluitar pel triomf aconseguit a Le Mans. United Autosports és tercer, a 28 punts del líder de la categoria, WRT.

Albert Costa Inter Europol WEC spa 2023
Francesc Rodríguez

Felipe Albuquerque tornarà a l’equip United Autosports després de saltar-se la ronda anterior a causa d’altres compromisos de carrera. Un altre canvi notable és el del Prema Racing núm. 63, amb Andrea Caldarelli tornant a l’Oreca 07 Gibson amb Doriane Pin i Daniil Kvyat.

Amb campió entre els LMGTE

Mentrestant, Corvette Racing va aconseguir el títol de LMGTE Am a Monza després d’acumular 145 punts mancant dues proves. La batalla pel segon i tercer lloc, però, està molt més ajustada, ja que només set punts separen el segon classificat, Iron Dames, del tercer, ORT by TF, i del quart, Dempsey-Proton Racing.

#98 NORTHWEST AMR / Aston Martin Vantage AMR - 24h of Le Mans
FIA WEC

Després de no participar a la ronda anterior, l’equip No. 98 Northwest AMR d’Ian James, Daniel Mancinelli i el català Alex Riberas tindrà el seu retorn a Fuji.

L’equip de bandera japonesa D’Station Racing serà un dels favorits dels aficionats locals a Fuji amb Satoshi Hoshino i Tomonobu Fujii al volant de l’Aston Martin Vantage AMR amb Casper Stevenson.

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments