La Nucía decisiva per al desenllaç de la temporada 2023

El 29 Ral·li La Nucía Mediterráneo ‘Trofeo Costa Blanca’ compatarà amb una inscripció de 85 equips, una xifra que supera els 78 de la passada edició, si bé el més destacat és l’alt nivell entre els participants en una prova que disputa del 2 al 4 novembre i que és puntuable per al Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (SCER), així com per a l’IIRT (International Iberian Rally Trophy) i el certamen autonòmic de l’especialitat. La prova, que transcorre per una trentena de poblacions de la província d’Alacant, és organitzada per l’Automòbil Club AIA.

La prova té la seu a la localitat de La Nucia i transcorrerà per una trentena de municipis de l’interior de la província d’Alacant. La prova s’iniciarà a les 14.30 hores amb sortida des de la Ciutat Esportiva Camilo Cano, afrontant-se, a partir de les 15.06 hores el primer tram, el Raúl Albí (Tárbena-Rates) de 7,39 quilòmetres. La segona especial d’aquesta primera etapa serà la Vall d’Ebo-Pego, de 10,3 quilòmetres i la tercera la que transcorrerà entre Xaló i Bèrnia, amb 16,1 quilòmetres. Després del TC-2 hi haurà a Pego (15.47 hores) un control de pas i firmes. Als tres trams esmentats, i en idèntic ordre, se’ls donarà una segona passada a partir de les 19.22 hores, per concloure la primera jornada de competició passades les 22 hores.

La segona etapa començarà el dissabte des de La Nucía, a les 8:30 hores s’iniciarà el primer dels trams de la jornada, el Torremanzanas-Benifallim (11,7 quilòmetres) a partir de les 9:45 hores. El tram següent, el TC-8 serà el Lluís Brotons-Rebolcat, de 13,6 quilòmetres i tancarà el bucle matinal el Tudons-Relleu, de 15,8 quilòmetres de distància. Després d’un reagrupament a Benidorm i el pas posterior per les assistències, els vehicles que segueixin en competició abordaran la part final del ral·li des de les 14:40 hores. Es repetiran els trams de Torremanzanas-Benifallim, Lluís Brotons-Rebolcat i Tudons-Relleu. Prèviament al darrer tram, s’ha previst un reagrupament a Alcoi. Abans de les sis de la tarda està previst que els participants tornin a La Nucia, on tindrà lloc la cerimònia de lliurament de trofeus, a les 19.10 hores.

Suárez amb ganes de sentenciar

RallyRACC_2023_Suarez Skoda
Nacho Mateo

Entre els participants no hi falta cap dels grans del campionat. A la sortida hi haurà Cohete Suárez (Skoda Fabia RS Rally 2) com a líder i favorit, però necessita sumar punts per assegurar el títol. El seu rival més directe és Iván Ares (Hyundai i20 Rally2), segon de la general provisional. Jan Solans, un altre dels components de l’equip Hyundai, és el tercer en discòrdia. No cal assenyalar que són aspirants a la victòria, igual que Pepe López, guanyador de la passada edició. El pilot madrileny, a més, arriba després d’imposar-se fa només una setmana al RallyRACC Catalunya. Serà un dels pilots a tenir en compte per a la vitòria a La Nucía, al volant d’un altre Hyundai i20 Rally2. Assenyalar que estaran pràcticament tots els guanyadors de les últimes edicions del ral·li: Alberto Monarri (2016), Iván Ares (2017), Miguel Fuster (2018), Pepe López (2019 i 2022) i ‘Coet’ Suárez (2020).

Entre els inscrits hi ha una vintena de vehicles de la categoria Rally2 i alguns d’ells pilotats per alguns nomes il·lustres. És el cas de Fredy Loix, un veterà pilot belga de ral·lis que ha competit al WRC durant els noranta i principis del 2000. Un altre nom propi que destaca a la cita que organitza l’Automòbil Club AIA és Jos Verstapen, pare del tricampió del món de F1, Max Verstapen i que, després d’haver competit també a la màxima competició mundial de l’automobilisme, fa un any que gaudeix dels ral·lis. Tots dos competeixen amb un Skoda Fabia RS Rally2.

I també n’hi ha uns quants de GT, com el Porsche 911 de Miguel Fuster, el pilot de Benidorm que ha tornat a la competició. Corre a casa ia unes carreteres que es coneix amb detall. Amb Nacho Aviñó com a copilot, caldrà veure quin és el seu nivell actualment. En qualsevol cas, és un atractiu més del ral·li.

Els catalans aferrats a les copes

RallyRACC_2023_perez romero peugeot 208 rally4
Nacho Mateo

La presència catalana té amb Sergi Pérez i Lorena Romero opcions d’emportar-se un nou títol aquest any després de la Peugeot Ibèrica aconseguida al RallyRACC. Els vigents campions del Volant RACC, líders alhora del Trofeu S-CER 2RM, necessiten guanyar la prova alicantina i sumar almenys quatre escratx, amb els quals endossarien Àlex Español i Patricia Sáiz la diferència necessària per sentenciar aquesta setena edició de la Beca Junior RTS al volant del Peugeot 208 Rally4, gestionat per Mavisa Sport. Uns altres catalans que correran en la mateixa categoria seran Gil Membrado i Manel Muñoz que voldran acumular quilometres en la negra superfície.

L’última prova de la temporada que els Toyota GR Yaris RZ Cup disputin sobre asfalt i la penúltima del campionat, arriba amb dos pilots empatats a punts al capdavant de la taula. Sergi Francolí (CSM Automoció), que va abandonar al Ral·li Vidreiro, l’última prova disputada a Portugal, va perdre el liderat a favor de Dani Berdomás (Grup Breogan), que es va alçar amb una victòria que li va servir per situar-se al capdamunt de la classificació general. Tot i estar els dos pilots empatats (103 punts), el gallec es troba en primera posició ja que acumula tres victòries, mentre que Francolí en suma dos. Tots dos parteixen com a favorits per emportar-se un nou triomf, malgrat que els seus rivals no els ho posaran fàcil.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments