General Motors s’inscriu com a fabricant de motors de F1 per al 2028

General Motors, aliat amb Andretti amb vista a una propera arribada a la F1, s’ha registrat oficialment a la FIA per unir-se a la Fórmula 1 com a fabricant de motors a partir de la temporada 2028

Tot i que inicialment ens imaginàvem una senzilla associació financera i un patrocini del títol d’estil Alfa Romeo-Sauber una mica més evolucionat, el grup nord-americà, propietari de la filial de Cadillac, ha anunciat aquest dimarts 14 de novembre que s’havia apuntat a la FIA com a fabricant de motors per al 2028.

«Estem encantats d’anunciar que el nostre nou equip Andretti Cadillac F1 estarà propulsat per un motor de GM. Gràcies a la nostra experiència en enginyeria i carreres, estem convençuts que desenvoluparem un tren motriu d’alt rendiment per a la F1 i que posicionarem a Andretti Cadillac com un veritable equip digne d’aquest nom. Correrem amb els millors, al més alt nivell, amb passió i integritat, cosa que ajudarà a elevar el nivell de l’esport per als aficionats a les curses de tot el món».

president de GM, Mark Reuss.

Moltes preguntes a respondre

El desenvolupament i les proves de la tecnologia de prototips de GM sembla que ja estan en marxa.

«El desenvolupament del sistema de propulsió farà avançar l’experiència de GM en àrees com l’electrificació, la tecnologia híbrida, els combustibles sostenibles, els motors de combustió interna d’alta eficiència, els controls avançats i el programari de sistemes».

Cal recordar que Andretti és l’únic equip que ha convençut la FIA de l’interès de la seva arribada a la F1 per al 2025 o 2026, després de la declaració d’interessos llançada el febrer passat per la FIA, amb vista a l’obertura de la graella a un 11è equip. Cal tenir en compte que això no vol dir que Andretti s’incorpori a la graella el 2025 o el 2026.

De fet, queda un pas per fer, i no menys important, ja que és el més difícil: el de convèncer l’FOM. L’equip de Michael Andretti sempre s’ha beneficiat del suport del president de la FIA, Mohammed Ben Sulayem, més encara des que Cadillac (una marca del grup General Motors) es va incorporar al projecte. El problema és que els equips presents actualment a la graella són majoritàriament reticents a donar la benvinguda a un equip 11, tement les conseqüències financeres de compartir els ingressos en 11 en lloc de 10.

La FOM, que no vol enfadar-se amb els equips existents, tampoc no ha semblat mai entusiasmada amb la idea, en vista de les seves comunicacions anteriors, en el teló de fons d’una lluita de poder amb el legislador internacional.

Per la seva banda, Mohammed Ben Sulayem ha celebrat la notícia donant suport, una vegada més, a la candidatura d’Andretti-Cadillac a través d’una piulada.

«Estem encantats de saber que GM s’ha registrat com a proveïdor de motors per a la F1. Aquesta és una nova aprovació de la normativa de motors de la FIA. La presència de marques americanes emblemàtiques com Andretti i GM és una bona cosa per a l’esport.

Els directius d’Andretti i GM també haurien d’assistir al Gran Premi de Las Vegas aquest cap de setmana per negociar amb la FOM per obtenir el seu aprovat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments