Laia Sanz serà la líder de l’equip Astara per al Dakar 2024

Astara, una de les companyies de mobilitat líders del món, va presentar els plans per al proper Dakar a la seva seu de Madrid. Programada per al gener de 2024 a l’Aràbia Saudita, la propera edició de la mítica cursa comptarà amb un equip Astara amb una alineació renovada, encapçalat per les pilots Laia Sanz i Patrícia Pita, pilotant un Astara 02 Concept millorat.

Per tercer any consecutiu, l’equip utilitzarà combustible sintètic, ara millorat en la seva formulació per tal que sigui possible obtenir una petjada de carboni completament neutra (zero emissions), que suposa un pas important respecte a anys anteriors: el 90% el 2023 i 70% el 2022.

Els duos de pilots estaran formats per Laia Sanz – Maurizio Gerini i Patricia Pita – Paolo Boggioni, amb Oscar Fuertes com a director de l’equip. Aquesta és la primera vegada a la categoria Dakar T1.2 Ultimate que un equip està liderat per dos pilots femenines.

astaraTeam_2024

Laia Sanz competirà per tercer any consecutiu (el segon amb l’equip Astara) al costat del copilot italià Maurizio Gerini, aportant el valor de la seva experiència, mentre que l’uruguaiana Patricia Pita i el xilè Paolo Boggioni aportarà passió i talent a l’equip.

“És un honor competir per segon any amb l’equip astara. L’evolució del cotxe incorpora avenços importants. És 100% neutre en termes d’emissions, més lleuger i ofereix un millor rendiment. Amb esforç i persistència aconseguirem el que ens hem proposat”.

Laia Sanz

Participar per primera vegada amb un equip d’aquest nivell és un somni fet realitat. És una gran oportunitat per tenir la Laia com a companya i aprendre d’ella. El Dakar ens ensenya que som nosaltres els que ens posem els nostres propis límits, i que la passió i la perseverança ens poden portar allà on vulguem”.

Patricia Pita

Nou concepte Astara 02

Astara-Marroc

L’equip Astara competirà en aquesta edició amb el nou Astara 02 Concept, una evolució del 01 Concept. Amb el nou model, l’equip es va fixar com a objectius guanyar la categoria T1.2 Ultimate –dues rodes motrius– i millorar els components de sostenibilitat i competitivitat en comparació amb anys anteriors. Amb un pes de 1580 kg i millores importants en potència, suspensió i aerodinàmica, l’Astara 02 Concept és més competitiu i eficient que el seu predecessor.

“Estem molt emocionats amb les millores d’aquest any. No només hem avançat molt en termes de sostenibilitat, sinó que serem més competitius que mai”.

Oscar Fuertes

En finalitzar la competició, com en anys anteriors, l’equip Astara mesurarà, comunicarà i compensarà la petjada de carboni de tot l’equip. S’utilitzarà una plataforma digital per donar visibilitat i compartir informació sobre les dades d’emissions, quelcom únic entre els equips participants.

S’analitzaran les emissions directes i indirectes de gasos d’efecte hivernacle (GEH), així com altres emissions indirectes generades per tercers implicats en la participació de l’equip (àmbit 1, 2 i 3 del protocol GHG). En l’edició de 2024, amb l’objectiu de reduir encara més la petjada ambiental, l’equip també utilitzarà combustibles de fonts renovables en tots els vehicles de suport.

La 46a edició del Dakar, la cinquena a l’Aràbia Saudita, tindrà lloc entre el 5 i el 19 de gener de 2024, recorrent el nord-oest del país per un recorregut de cinc mil quilòmetres amb extensos trams de dunes, des d’Al-Ula fins a Yanbu, a la vora del mar Roig.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra amb la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments