Les assistències remotes tindran un paper més rellevant a partir de 2025

A principis d’aquest any, Motorsport Ireland va anunciar els seus plans per tornar al Campionat del Món de Ral·lis amb un contracte de tres anys. El projecte encara necessita finançament de l’estat per garantir el retorn d’Irlanda al calendari.

A Irlanda, està previst que la prova s’organitzi els anys 2025-27 i cada any el centre de la prova estigui en un lloc diferent. Kerry, Limerick i Waterford van ser seleccionats com a centres de competició.

El president de l’organització, Harper, va explicar amb més detall la solució en una entrevista a la companyia de radiodifusió irlandesa RTE. Després d’això, Harper va fer un comentari que probablement no hauria d’haver estat informació pública en aquest moment.

«S’acosten nous canvis dels que acabem d’assabentar-nos la setmana passada. El WRC adoptarà el nou canvi el 2025, en què algunes de les estructures dels equips seran més petites i tindran més mobilitat, i algunes de les infraestructures que es necessitaran no seran tan necessàries com abans, així que això ens va ajudar en el nostre procés de reflexió quan va arribar l’hora de la veritat, que no se’ns va comunicar fins a finals de la setmana passada”.

L’empresa promotora del Mundial ja va dir l’any passat que es faran canvis en el concepte de les competicions en els propers anys. Enguany s’ha fet un canvi significatiu, quan es va canviar radicalment el sistema de punts.

El pla inicial del promotor era que els canvis s’introduïssin gradualment i no tots alhora. La declaració de Harper pot indicar que les assistències remotes tindrien un paper encara més important en els ral·lis del mundial de la temporada 2025.

El promotor ja va filtrar al final de la temporada passada que les assistències remotes formaven part dels seus plans. Aquestes es podrien aprofitar per escurçar els dies de competició i, a més, els ral·lis arribarien encara a més gent, ja que tota l’acció no es concentraria en el mateix lloc.

No només ho diu l’organitzador de la possible futura prova a Irlanda, Neuville també apunta cap aquesta direcció quan va ser preguntat per Autosport sobre el tema.

«Aleshores tindria un diumenge [en alguns esdeveniments] en què féssim una especial però repetida i potser tinguéssim un servei remot [prop dl tram], perquè la gent pugui venir a l’assistència i després caminar fins l tram i veure’ns dues vegades i tenir alguna interacció amb nosaltres [els pilots]. Això acostaria el ral·li a la gent”.

Neuville

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments