Dacia descobreix el seu revolucionari prototip per al 2025 el Sandrider

El prototip presentat, més semblant a un vehicle de la categoria T3 o T4 per la falta d’elements de la carrosseria, ha estat desenvolupat per Alpine Racing i Prodrive

Només uns dies després de la conclusió del Rally Dakar 2024 i la victòria de Carlos Sainz amb Audi, ja s’estan preparant per a l’edició 2025 d’aquesta llegendaria prova de Rally-Raid.

Dacia pren la iniciativa amb la presentació del seu primer prototip per al proper Dakar i el campionat W2RC 2025: el Dacia Sandrider.

Revelat aquest dimarts, el Sandrider s’inspira en el concepte Dacia Manifesto del 2022 i està previst que sigui homologat a la categoria màxima del Rally-Raid, l’Ultimate T1+.

Dacia Sandrider Dakar 03

Desenvolupat per Alpine Racing en col·laboració amb Prodrive, el Sandrider serà pilotat per un trio exepcional: Sébastien Loeb, nou vegades campió del WRC i cinc vegades al podi del Dakar, Nasser Al-Attiyah, cinc vegades guanyador del Dakar i doble guanyador del Campionat del Món de Rally-Raid, i Cristina Gutiérrez, recent guanyadora del Dakar 2024 a la categoria Challenger.

Un vehicle pensat per guanyar

El Dacia Sandrider destaca pel seu disseny sobri i funcional. Amb un estil exterior despullat, només conserva els panells de carrosseria estrictament necessaris. L’ús de pintura antireflectant a la part superior del quadre de comandament millora la visibilitat, mentre que característiques com les rodes de recanvi sense carenat i el sistema elèctric innovador demostren l’enfocament pràctic d’aquest vehicle per a les condicions més extremes.

Els enginyers de Alpine Racing van treballar en la lleugeresa per reduir el consum de combustible. El pes total de Sandrider s’ha reduït en uns 15 kg en comparació amb prototips comparables utilitzant un xassís tubular més lleuger, eliminant tots els panells de carrosseria innecessaris i utilitzant carboni per a altres, eliminant tots els elements decoratius i optant per un motor més compacte i lleuger. Per optimitzar la tracció i el comportament dinàmic de Sandrider, la distribució del pes entre la part davantera i la part posterior s’ha augmentat significativament a la part davantera.

Les proves de desenvolupament i la participació al Rallye du Maroc 2024 confirmen la determinació de Dacia per aconseguir bons resultats ja en la propera edició del Dakar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments