Prèvia, horaris i principals inscrits dels 1.812 km de Catar

Després d’un Pròleg complicat per problemes logístics que han patit els equips, el WEC es prepara per aixecar el teló. Encara al circuit de Losail on es van fer les quatre sessions de preparació dilluns i dimarts passats, el Campionat del Món de Resistència començarà aquesta nova anyada amb els 1812 km de Catar.

El país del Golf fa la seva gran aparició al calendari del WEC i confirma la seva voluntat de convertir-se en un reducte de l’automobilisme internacional, després d’haver acollit també el Gran Premi de Qatar de Fórmula 1 des del 2021 (no hi ha edició el 2022 a causa de la Copa del Món de futbol). De fet, ha substituït una traçat de culte de la disciplina com és Sebring, acostumat a acollir el Pròleg i després la primera cursa de la temporada.

Aquesta prova es disputarà durant tres dies des del dijous 29 de febrer fins al dissabte 1 de març. Hi ha programades tres sessions d’entrenaments lliures abans de la classificació (+ Hyperpole) i la cursa del dissabte que hauria de durar unes deu hores.

El programa dels 1812 km de Catar

porsche qatar 2024 jota

Dijous 29 de febrer

  • Entrenaments lliures 1: 10:20 a.m.-11:50 a.m.
  • Entrenaments lliures 2: 15:30-17:00 h.

Divendres 1 de març

  • Entrenaments lliures 3: 9:00 a.m.-10:00 a.m.
  • Classificació LMGT3: 14:00-14:12 h.
  • Classificació d’hipercotxes: 14.20 a 14.32 h.
  • Hyperpole LMGT3: 14:40-14:50 h.
  • Hyperpole Hypercar: 14:58-15:08

Dissabte 2 de març

Cursa: 9:00 a.m. – 7:00 p.m.

Els principals candidats entre els Hypercars

Toyota wec tgr 2024

Toyota va dominar absolutament el campionat del 2023, amb sis victòries en set rondes… però sí, Toyota va caure en el pitjor dels moments. La firma japonesa va ser derrotada per primera vegada en sis anys durant les 24 Hores de Le Mans. L’any 2024 serà el de la venjança: nova decoració, ambicions de notícies, nou director tècnic amb David Floury i nou pilot: Nyck de Vries completa la tripulació del número 7 al costat del duo Conway – Kobayashi.

Cinquanta anys després, Ferrari ha tornat als prototips esportius. A la pole de la primera sortida competitiva del 499P a Sebring, el Cavallet Rampant va guanyar la cursa del segle guanyant en el Centenari de les 24 Hores de Le Mans. Per a aquest any, la venerable institució italiana ha d’apuntar ara als títols de Pilots i Fabricants. Per això, Maranello ha escollit l’estabilitat renovant les mateixes tripulacions i optimitzant el 499P en lloc de gastar fitxes de desenvolupament. L’arribada d’un 3r Hypercar italià, encara que no sigui elegible per al campionat del món, podria resultar ser un actiu valuós per a la recollida de dades i el desenvolupament d’estratègies de cursa.

Tot i que va sortir bé a IMSA, el nou prototip de Porsche va tenir un inici complicat en l’escena del WEC. La marca que ostenta el rècord de victòries a Le Mans (19) s’ha hagut de conformar amb uns minsos podis i mai semblava capaç d’apuntar a la victòria. En qualsevol cas, l’any va començar amb l’èxit del 963 a Daytona (27-28 de gener), el primer en un esdeveniment de 24 hores. JOTA, l’equip privat que competeix amb els Porsche 963 va sorprendre a molts fins al punt d’anar de vegades per davant dels Penske Porsche oficials. Els experts de GT, Proton es van llançar amb valentia amb els Hypercar l’any passat. No és sorprenent que el miracle no es va produir amb resultats confidencials durant les tres sortides del client Porsche 963 al WEC.

Lamborghini

Cadillac va fer un any de dues velocitats al WEC: si el V-Series.R va demostrar ser fiable i eficient a l’inici de la temporada, culminant amb un podi per al seu retorn a les 24 Hores de Le Mans, el final del campionat va ser més accidentat. amb diverses actuacions pobres. No obstant això, una petita particularitat: la tripulació variarà d’un esdeveniment a un altre.

Després d’una temporada a IMSA, el BMW M Hybrid V8 arriba al WEC on la seva operació ha estat confiada a l’excel·lent estructura belga Team WRT, pes pesat en LMP2 els últims anys. Veurem si Vincent Vosse i els seus homes, que estan descobrint la categoria reina, aconseguiran optimitzar el potencial del LMDh alemany per avançar, ja que el projecte de BMW ha experimentat un lleuger retard a l’hora d’arrencar.

Tornant a LMP2 l’any passat, Alpine torna a la categoria reina aquesta temporada amb dos exemplars de l’A424, el primer Hypercar «autèntic» dels francesos. Si el xassís Oreca ofereix garanties sòlides, la fiabilitat dels motors Mecachrome en fórmules promocionals pot generar dubtes sota el capó. Pel costat del Pilot, Alpine va recórrer als habituals francesos de la casa (Lapierre, Vaxiviere, Chatin, Milesi), als quals s’afegeix l’aposta segura del LMP2 Habsburg i Mick Schumacher.

Per al seu gran debut en la categoria reina, Lamborghini va optar per la plataforma LMDh, la marca dels braus convertint-se per a l’ocasió en la primera a escollir un xassís Ligier. Una aposta que li permet dirigir el disseny i disseny de la carrosseria perquè estigui en el màxim d’harmonia possible amb el motor de la casa. L’estructura Iron Lynx, de la qual es coneixen bé, s’encarrega del funcionament, mentre que l’SC63 alineat al WEC es confiarà a un trio Bortolotti-Kvyat-Mortara.

Peugeot 9x8 catar 2024

L’excusa de la falta de preparació s’ha esvaït per a Peugeot. Malgrat un escàs podi a Monza i unes poques hores al capdavant de les 24 Hores de Le Mans gràcies a les circumstàncies de la cursa, els radicals 9X8 han passat amb més freqüència a la part posterior del grup Hypercar que cap altra cosa. Quan no van ser clavats a l’estand a causa de la fiabilitat sospitosa. El concepte aerodinàmic sense aleró posterior ha continuat. Peugeot ha decidit lògicament revisar la seva còpia aquest hivern afegint un apèndix posterior al seu LMH. Aquest últim ha de treballar en harmonia amb la nova mida dels pneumàtics davanters i posteriors, ja que Peugeot ha adoptat finalment el format 29/34 que ja es trobava en tots els Hypercars d’avantguarda. Les tripulacions s’han reorganitzat lleugerament. Paul Di Resta i Nico Mueller han canviat de cotxe, mentre que el reservista Stoffel Vandoorne comença en lloc de Gustavo Menezes.

Aquesta és una de les curiositats d’aquesta temporada 2024: Isotta Fraschini Milano arriba al WEC amb el seu propi Hypercar híbrid, el Tipo 6 LMH-C, enfrontant-se als gigants que van entrar el 2024. Com abans Vanwall i Glickenhaus, la petita estructura milanesa provarà la seva mà a la primera categoria de Resistència en col·laboració amb l’equip francès Team Duqueine. L’aposta d’utilitzar un motor híbrid és arriscada, però podria resultar beneficiosa si el Tipo 6 té fiabilitat. Pel costat dels pilots, l’Hypercar italià estarà confiat al veterà francès Jean-Karl Vernay, que ha liderat el projecte des dels seus inicis, associat als improbables Antonio Serravalle i Carl Bennett.

Comença la nova era dels LMGT3

Novetat per al 2024, la nova classe LMGT3 es basa en la plataforma tècnica LMGT3 existent de la FIA i està composta per 18 participants de nou fabricants diferents a la seva temporada inaugural.

United Autosports va encapçalar els temps de LMGT3 a les proves amb Gregoire Saucy marcant un 1m54.480s al McLaren 720S LMGT3. El segon més ràpid va ser l’AF Corse Ferrari 296 GT3 pilotat per Davide Rigon per davant dels debutants al WEC Akkodis ASP i el seu Lexus RC F amb el novell del WEC Esteban Masson al volant.

Al costat de Rossi al BMW M4 LMGT3 nº46 hi ha Ahmad Al Harthy. Al Harthy, d’Oman, és l’únic pilot de l’Orient Mitjà que competeix a Catar, per la qual cosa s’espera que tingui un fort suport local.

Al trio femení d’Iron Dames, Doriane Pin substitueix Rahel Frey a l’alineació del 2024 al volant del Lamborghini Huracan LMGT3 Evo2 al costat de Sarah Bovy i Michelle Gatting.

On veure els 1812 km de Catar?

La retransmissió dels 1812 km de Qatar, primera ronda de la temporada del WEC 2024, anirà a càrrec d’Eurosport 2. L’aplicació oficial del WEC també t’ofereix la possibilitat de seguir tots els esdeveniments de l’any amb un sistema de subscripció.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments