NITROCROSS: Robin Larsson revalida el titol a Las Vegas.

El pilot suec, Robin Larsson s’ha proclamat per segon any seguit en campió de les sèries Nitrocross a les rondes finals que s’han disputat als carrers de Las Vegas, la ciutat que no dorm.

En un escenari nou, amb un immillorable paisatge de llums i color, els ingredients ideals per tancar una nova temporada del certament americà de ral·licròs creat pel estrambòtic Travis Pastrana.

Una vegada més, el show estava totalment garantit i no va decebre a cap dels assistents al Nitrodome, el nom amb el qual es va batejar el pàrquing on es va construir la pista i que contenia tot tipus de característiques que són pròpies del tipus de campionat com és Nitrocross.

Un circuit estret i que també comptaria amb el conegut «Gap Jump» per donar més atractiu a les darreres curses de la temporada i encara tots els noms del campions per descobrir en un cap de setmana especial al complex de Planet Hollywood al bell mig de Las Vegas.

Guillaume deRidder i Kevin Eriksson volant per sobre del «Gap Jump»

Les curses van estar molt lluïdes i amb lluites frec a frec dificultades per les tanques de ciment que feien patir als equips, ja que els errors es pagarien cars, i així va ser, molts participants van veure el seu cap de setmana encarit a la factura.

La cursa de divendres va anar a parar al pilot jamaicà, Fraser McConnel, pilot de l’escuderia americana i sueca, Dreyer & Reinbold Racing by JC Raceteknik (DRR JC) qui s’enduria el títol de «Top Qualifier» i la victòria a la Final del divendres.

Cal destacar els debuts dels campions del món de rallycross, per una banda, el belga Guillaume deRidder, campió de la primera edició del RX2e electric al 2021. També la presencia de Timmy Hansen, campió del World Rallycross Championship en Supercars l’any 2019 i també campió del primer Nitro Rallycross que es corria amb Supercars. Tots dos pilots han aconseguit podis aquest cap de setmana en un vehicle nou, el FC1-X construit per l’empresa QEV Technologies a Catalunya.

La prova de dissabte ens va oferir tot tipus d’acció. Drama, lluites i més cotxes patint desperfectes fruit del contacte i accidents. El britànic Oliver Bennett (Xite Racing) no va gaudir d’un retorn gaire agradable. Va patir un fort impacte contra el mur després d’establir contacte amb Oliver Eriksson de l’equip OlsbergsMSE.

Robin Larsson doncs, marcava el millor temps per aconseguir ser el «Top Qualifier» i qualificar per a semifinals que automàticament li donaria el títol solament prenent la sortida, ja que el seu immediat perseguidor i guanyador de la cursa del dia anterior, Fraser McConnell es veia impedit de qualificar per a la final, per tant, el títol anava a parar a les mans de Larsson, qui de manera incontestable va arrodonir la jornada guanyant la final.

Robin Larsson amb el Ken Block Trophy, trofeo honorant al desaparegut pilot americà.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments