Honda obre una nova base de Fórmula 1 al Regne Unit que portarà a terme principalment el manteniment posterior a la cursa de les unitats de potència que proporcionarà a Aston Martin a partir del 2026
Després de retirar-se oficialment de la F1 a finals de 2021, després d’haver propulsat Max Verstappen al seu primer títol de pilots, Honda continua subministrant motors fins a finals de 2025 a Red Bull i RB (anteriorment coneguda com a AlphaTauri) sota la seva filial Honda Racing Corporation, abans que Red Bull introdueixi el seu propi tren motriu juntament amb Ford.
Però el fabricant japonès tornarà a la màxima categoria per a l’arribada de la nova normativa sobre trens motrius el 2026, que en particular prescindeix de la costosa i complexa Unitat Generadora de Motor-Calor coneguda com a MGU-H i passa a un repartiment de potència 50:50 entre el motor turboalimentat de 1,6 litres i el sistema híbrid.
El seu retorn serà com a proveïdor de motors de fàbrica d’Aston Martin, i per contribuir a aquest acord, HRC ha creat una nova empresa al Regne Unit on també obrirà una fàbrica. Al capdavant hi estarà el president d’HRC, Koji Watanabe, un històric d’Honda que porta treballant amb la marca des del 1987.
L’establiment de HRC UK millorarà encara més l’eficàcia de les operacions de PU d’Honda, en suport de l’associació amb Aston Martin [F1] Team.
HRC començarà a contractar enginyers, tècnics i personal de relacions públiques a la primavera.
HRC USA, amb seu a Califòrnia, també contribuirà a la nova unitat de potència, ara que el calendari de F1 compta amb cinc proves a Amèrica del Nord, i incorporarà personal a Aston Martin a mesura que la branca americana intensifica la seva participació als programes globals de la companyia.