El malestar dels equips del WRC davant les decisions recents de la FIA era ben conegut i Toyota, Hyundai i M-Sport Ford van demanar, amb una sola veu, a la FIA que mantingués normativa tècnica dels Rally1 fins al final de la temporada 2026 del WRC.
Com sabem, el Grup de Treball del WRC va suggerir a la FIA que els Rally1 haurien de córrer sense sistemes híbrids, menys aerodinàmica i potència, mentre que els Rally2 podrien rebre un equip que els apropés en termes competitius als Rally1.
Però als tres equips no els va agradar els terminis ajustats i les regles tècniques definitives per al 2025 que es tractaran en la reunió de dimarts vinent de la Comissió del WRC, on tots els integrants han d’assolir una posició conjunta que després puguin presentar a la reunió del Consell Mundial del Motoresport.
Mai, en temes realment importants, els equips s’havien unit, ja que cadascun només es preocupava pels seus propis interessos.
Acostament de postures
La Comissió del WRC es va reunir dilluns i dimarts a Ginebra, Suïssa, per discutir els canvis. Els equips van exigir que les unitats híbrides actuals es mantinguessin tal com estava previst originalment fins al 2026.
Segons la FIA al mitjà britànic Autosport, el resultat de la reunió va ser en general positiu i es van assolir avenços.
La FIA també va esmentar que les converses continuaran i que ja s’han programat noves reunions.
Encara no se sap quines són aquestes «solucions de col·laboració», però s’espera que l’assumpte quedi resolt més tard el juny, quan es reuneixi el Consell Mundial del Motor.