La nova normativa tècnica del WRC proposada per la FIA en suspens després de la negativa dels equips

El malestar dels equips del WRC davant les decisions recents de la FIA era ben conegut i Toyota, Hyundai i M-Sport Ford van demanar, amb una sola veu, a la FIA que mantingués normativa tècnica dels Rally1 fins al final de la temporada 2026 del WRC.

Com sabem, el Grup de Treball del WRC va suggerir a la FIA que els Rally1 haurien de córrer sense sistemes híbrids, menys aerodinàmica i potència, mentre que els Rally2 podrien rebre un equip que els apropés en termes competitius als Rally1.

Però als tres equips no els va agradar els terminis ajustats i les regles tècniques definitives per al 2025 que es tractaran en la reunió de dimarts vinent de la Comissió del WRC, on tots els integrants han d’assolir una posició conjunta que després puguin presentar a la reunió del Consell Mundial del Motoresport.

Mai, en temes realment importants, els equips s’havien unit, ja que cadascun només es preocupava pels seus propis interessos.

Acostament de postures

La Comissió del WRC es va reunir dilluns i dimarts a Ginebra, Suïssa, per discutir els canvis. Els equips van exigir que les unitats híbrides actuals es mantinguessin tal com estava previst originalment fins al 2026.

Segons la FIA al mitjà britànic Autosport, el resultat de la reunió va ser en general positiu i es van assolir avenços.

«Estem participant en converses específiques amb les parts interessades en relació amb els desenvolupaments tècnics a més curt termini per al 2025 i el 2026, al voltant dels quals els equips fabricants han plantejat preocupacions que actualment estan sent considerades»

La FIA també va esmentar que les converses continuaran i que ja s’han programat noves reunions.

«L’únic objectiu continua sent la salvaguarda i l’enfortiment de la categoria reina del mundial de ral·lis, i confiem que trobarem solucions de col·laboració a les qüestions que s’han plantejat»

Encara no se sap quines són aquestes «solucions de col·laboració», però s’espera que l’assumpte quedi resolt més tard el juny, quan es reuneixi el Consell Mundial del Motor.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments