Sébastien Ogier va saltar del tercer al primer lloc de la general en un dramàtic diumenge al Ral·li de Croàcia, adjudicant-se una sorprenent victòria en mig d’una lluita entre Thierry Neuville i Elfyn Evans.
Després de tres dies de competició per les carreteres croates plenes d’espectadors, la victòria semblava decidida entre Neuville, al volant d’un Hyundai i20 N, i el gal·lès Evans, amb un Toyota GR Yaris. Tot i això, quan es dirigien a la segona especial de l’última jornada separats per només 2,6 segons, les tornes van canviar sobtadament.
El líder de la nit anterior, Neuville, va arribar massa ràpid a un revolt i va acabar pujat a un terraplè i xocar contra un arbre. L’impacte va destruir el l’aleró del darrere del seu Hyundai però, el que és més important, el va fer perdre gairebé 25 segons.
Sense ser conscient del problema del seu rival, Evans es va equivocar en un revolt a la mateixa cronometrada fent una virolla i perdent 20 segons mentre intentava posar el cotxe en la direcció correcta. Ogier, que ocupava la tercera posició des de la primera etapa de divendres al matí, de sobte estava 9,1 segons per davant mancant dos trams.
A diferència dels seus companys, Ogier no va cometre errors d’aquest tipus i va mantenir a ratlla Evans, el seu company d’equip a Toyota, celebrant el seu segon triomf al Ral·li de Croàcia amb un avantatge de 9,7 segons i el seu podi número 100 al WRC.
El resultat de Toyota (1-2) amplia l’avantatge de la marca japonesa al campionat de constructors a set punts sobre Hyundai.
Els 18 punts que Neuville va guanyar en liderar dissabte a la tarda el van ajudar a conservar el lideratge del campionat de pilots, i avantatja Evans en sis punts després de la quarta prova de les 13 del calendari.
Ott Tänak va tenir un ensurt a alta velocitat al divuitè tram quan el seu Hyundai va pujar a un terraplè d’herba, però l’estonià es va recuperar ràpidament per assegurar-se el quart lloc. Al principi es va enfrontar a la pressió d’Adrien Fourmaux, pilot de M-Sport Ford, abans que el francès xafés la direcció del seu Puma, colpejant una de les fites colocades per no tallar, justament a la matixa cronometrada on Evans i Neuvilles també es sortien.
Takamoto Katsuta es va adjudicar els set punts disponibles per ser el pilot més ràpid al Súper Diumenge, pujant a la cinquena posició amb el seu Toyota després dels problemes de Fourmaux. Andreas Mikkelsen i Grégoire Munster van ser sisè i setè.
Gryazin manté el rècord de Citroën a Croàcia entre els WRC2
Amb 39,5 segons d’avantatge sobre el seu company d’equip al C3 Rally2 Yohan Rossel a l’arribada de diumenge, el pilot rús va baixar el ritme en les quatre últimes proves sobre asfalt del cap de setmana, arribant al final amb 38,5 segons d’avantatge sobre la resta de participants i vuitè a la classificació general. Els Citroën han encapçalat el podi del WRC2 a totes les edicions del Ral·li de Croàcia.
Rossel també es va poder permetre un enfocament similar, ja que més de dos minuts el separaven del tercer classificat, Pepe López, que estava immers en una lluita cos a cos amb Nicolas Ciamin per l’últim calaix del podi.
Al volant d’un Hyundai i20 N Rally2, Ciamin va començar el tram final a només 10,8 segons de l’Škoda Fabia RS Rally2 de López, però una virolla a 1,2 km de la primera cronometrada del dia li va costar al francès cinc segons i va acabar amb les seves aspiracions de podi.
Jürgenson confirma el seu talent entre els WRC3 a Croàcia
Romet Jürgenson i el seu copilot Siim Oja van celebrar la seva primera victòria al WRC3 diumenge al Ral·li de Croàcia, després d’haver liderat pràcticament la prova d’asfalt des del principi fins al final.
Jürgenson, de 24 anys, es va posar al capdavant divendres al matí, quan Ali Türkkan, el líder inicial, va bolcar amb el seu Ford Fiesta Rally3 similar. Des de llavors va controlar el ral·li, acumulant un botí de set victòries de tram sumant un marge amb el segon classificat d’1min 33,7s. L’estonià es va emportar una doble alegria, ja que també va aconseguir la victòria a la categoria Junior WRC.
Mattéo Chatillon va pujar el ritme als quilòmetres finals i va pujar de la quarta a la segona posició en el seu debut a WRC3. Pilotant un Renault Clio Rally3 entre un eixam de Festes fabricats per M-Sport Polònia, Chatillon va superar Filip Kohn per 20,8 segons i l’australià Taylor Gill va caure a la quarta posició.
El WRC sortirà a la terra el mes que ve amb motiu del Ral·li de Portugal. La cinquena prova de la temporada tindrà lloc a Oporto del 9 al 12 de maig.