L’ACO va publicar aquest dilluns la llista d’inscrits per a la 92a edició de les 24 Hores de Le Mans.
A poc més d’un mes per a l’inici de les 24 Hores de Le Mans (15-16 de juny), l’Automobile Club de l’Ouest ha publicat la primera llista d’inscrits amb les 62 tripulacions completes. Evidentment, aquesta llista és provisional, ja que encara està subjecta a canvis, però en qualsevol cas ja coneixem els 186 pilots que s’esperen al circuit de la Sarthe d’aquí a unes setmanes.
Un dels cotxes més seguits era el Porsche 963 nº 4, en què només estava anunciat Mathieu Jaminet al febrer. Des d’aleshores han sorgit diversos rumors, en particular el d’una possible participació de Sebastian Vettel. L’alemany ha provat l’Hypercar de Stuttgart i mai no ha amagat el seu desig de disputar algun dia les 24 Hores de Le Mans. La idea es va estudiar, però el fabricant de l’altra banda del Rin va decidir finalment apostar per Felipe Nasr i Nick Tandy, i va tornar a repetir el trio de l’any passat.
Els tres integrants del Cadillac V-Series.R inclouen dos nous pilots. Un ja es coneixia fa uns mesos, amb el vigent campió de la IndyCar, el català Alex Palou ocupant el seu lloc al cotxe N°2, en substitució de Richard Westbrook. Aquesta serà la primera experiència del català al circuit de Le Mans.
Mentre que el cotxe nº 3 es manté sense canvis amb el trio Bourdais-Van der Zande-Dixon, el nº 311 dóna la benvinguda a Felipe Drugovich. El brasiler, pilot de Vector Sport a ELMS i pilot reserva d’Aston Martin a F1, s’uneix a Luis Felipe Derani i Jack Aitken.
Ferdinand Habsburg, que va patir un accident durant els entrenaments a Aragó a finals de març, està actualment a l’Alpine A424 N°35. L’austríac es va perdre Imola i serà substituït de nou a Spa (10-12 de maig) per Jules Gounon.
Miguel Molina serà l’altre català present a la cursa francesa al volant del Ferrari 499P número 50 amb el que competeix al WEC.
En total, la categoria reina compta amb ni més ni menys que 23 hipercotxes de 9 fabricants diferents: Cadillac, Porsche, Toyota, Isotta Fraschini, BMW, Lamborghini, Alpine, Ferrari i Peugeot.
Honor als LMP2
Desapareguda del WEC i reservada a les ELMS a terra europeu, la categoria LMP2 serà una de les grans atraccions de les 24 Hores de Le Mans 2024. El planter és impressionant, amb 16 Oreca 07 inscrits (8 d’ells a la categoria Pro-Am ).
A Inter Europol Competition, el recent guanyador de les 4 Hores de Castellet, Tom Dillmann, serà substituït per Clément Novalak. A Vector Sport, Gabriel Aubry, que no pilotarà aquesta temporada, serà substituït per l’experimentat Patrick Pilet. Per a Algarve Pro Racing, el canadenc Roman d’Angelis farà el seu debut a Le Mans.
Un altre substituït per aquesta cursa serà el català Albert Costa, qui va guanyar la temporada passada amb Inter Europol Competition, no serà a La Sarthe amb el seu nou equip, Nielsen Racing.
Dos catalans més en la primera sortida dels LMGT3
Aquesta 92a edició viurà per primer cop els nous LMGT3, reglament que va entrar en vigor aquesta temporada al Campionat del Món de Resistència, succeint als LMGTE. Nou fabricants figuren a la llista d’inscrits (Aston Martin, BMW, Ford, Ferrari, McLaren, Lamborghini, Lexus, Corvette i Porsche), amb un total de 23 cotxes.
Els dos catalans inscrits en aquesta categoria son Alex Riberas amb l’equip americà Heart of Racing al volant d’un Aston Martin Vantage AMR LMGT3, i Dani Juncadella, que estarà a bord d’un Corvette Z06 LMGT3.R de l’equip britànic TF Sport
En cas de baixes, l’ACO compta amb cinc inscrits de reserva per a les 24 Hores de Le Mans de 2024: Proton Competition a Hypercar (Porsche 963), Inter Europol Competition i Staysail Motorsport a LMP2, i Racing Spirit of Leman (N°72 Aston Martin Vantage AMR LMGT3) i Kessel Racing (N°74 Ferrari 296 LMGT3) a LMGT3.