La FIA va decidir, per garantir la justícia esportiva, reiniciar la cursa de les 6 Hores de Spa-Francorchamps gairebé en el moment que havia d’acabar, després d’un llarg període suspès a causa d’un accident.
La decisió de la FIA d’allargar una hora i 44 minuts la cursa del Campionat del Món de Resistència (WEC) a Spa-Francorchamps es va justificar com a necessària per garantir la justícia esportiva després d’un greu accident que va requerir reparacions difícils a les barreres de protecció del circuit. La cursa havia de reiniciar-se 11 minuts abans del final previst de les 6 Hores de Spa-Francorchamps, cosa amb la qual Ferrari no estava d’acord i va presentar una protesta.
La decisió d’allargar la cursa no va estar exempta de polèmica, amb Ferrari expressant la seva decepció perquè els seus dos 499P haguessin aconseguit assolir les dues primeres posicions de la classificació, estant en primer i segon lloc en el moment de la bandera vermella.
La victòria va ser per al Porsche 963 de l’Hertz Team JOTA, que va ser un dels pocs Hypercars que va fer una parada en boxes just abans de la bandera vermella, i el Porsche va quedar segon.
La decisió de la FIA d’allargar la cursa està justificada per les normes esportives i el Codi Esportiu Internacional, que permeten canviar el programa oficial per motius de seguretat i allargar el temps de cursa si les circumstàncies així ho requereixen.
Segons la FIA, acabar la cursa a l’hora prevista inicialment no hauria estat una solució justa, ja que alguns competidors s’haurien beneficiat, mentre que altres haurien estat penalitzats. L’allargament de la cursa durant 1 hora i 44 minuts va garantir la igualtat de condicions per a tots els participants, respectant les estratègies previstes per a una cursa de sis hores.
Ferrari va presentar una protesta contra la decisió d’ampliar la cursa i la classificació provisional, però aquesta no va ser admesa.