Pat Symonds fitxa per Andretti

Andretti Global va anunciar aquest dimarts l’arribada de Pat Symonds, anteriorment director tècnic de la Fórmula 1, com a consultor executiu d’enginyeria a la seva sucursal de Silverstone.

Andretti Global, que encara té l’ambició d’arribar a la Fórmula 1 el més aviat possible com l’onzè equip de la graella, segueix ampliant el seu currículum amb l’arribada de Pat Symonds a les seves files. L’enginyer britànic havia estat, fins el seu fitxatge, el director tècnic de la Fórmula 1 durant set anys.

El que va treballar per a equips com Benetton, Renault o Williams en la seva carrera, doncs, s’incorpora al nou projecte americà com a consultor executiu d’enginyeria. Oferirà a la delegació de Silverstone, oberta a principis d’any. Pat Symonds es reunirà de nou amb un dels seus antics col·legues del seu període Renault, Nick Chester, director tècnic de l’estructura americana.

Present a la Fórmula 1 des de principis dels anys 80, l’enginyer de 70 anys va guanyar diversos títols a Enstone amb Benetton i Renault… i va ser una de les personalitats implicades en l’assumpte Crashgate del GP de Singapur 2008, pel qual inicialment va ser vetat a la F1 per la FIA, abans que la seva sanció fos aixecada el 2011.

Un traspàs més aviat irònic, quan coneixem la història (i les tensions) entre la Fórmula 1 i Andretti des de l’aposta de l’equip nord-americà per incorporar-se a la graella en un futur proper. El 31 de gener, la FOM (Formula One Management) va tancar la porta a la cara a l’equip dirigit per Michael Andretti, negant-los l’arribada a la F1 el 2026 malgrat l’acord amb la FIA.

No obstant això, malgrat aquest rebuig, continuen les converses entre Andretti –que té el suport en aquest projecte per Cadillac i per extensió, el grup General Motors– i la Fórmula 1 per intentar arribar a un acord. No obstant això, aquest gran moviment d’Andretti podria provocar noves turbulències: per a la F1, la marxa de Pat Symonds, en un context on s’està ultimant la normativa del 2026, serà difícil de gestionar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments