Tot i que la primera etapa Mikkelsen va liderar la prova el pilot de Hyundai va acabar caient fins a la sisena posició
Mārtiņš Sesks va ser una de les sensacions del ral·li acabant cinquè en la seva participació al volant d’un Rally1, tot i no disposar del sistema híbrid
L’organització de l’esdeveniment va fallar estrepitosament no sabent controlar als aficionats mal ubicats durant tota la prova
Kalle Rovanperä i el seu copilot Jonne Halttunen, al volant d’un Toyota GR Yaris Rally1, van aconseguir una impressionant victòria en el Ral·li de Polònia, malgrat haver entrat en competició de manera inesperada després que Sébastien Ogier es lesionés durant els reconeixements.
El jove finlandès, que es preparava per un cap de setmana de descans, va rebre la trucada del director esportiu de Toyota, Kaj Lindstrom, demanant-li que substituís Ogier. Amb només un dia per fer els reconeixements, Rovanperä va afrontar el repte, adaptant-se ràpidament a les noves condicions i demostrant la seva destresa i capacitat de reacció.
Malgrat un inici cautelós, Rovanperä va accelerar el ritme i va acabar el primer dia a només 1,8 segons del líder, Andreas Mikkelsen. En el segon dia, el finlandès va prendre el control, concloent amb una avantatge de 9,4 segons sobre el pilot de Hyundai, i deixant clar perquè és el bicampió del món de ral·lis.
El seu company d’equip, Elfyn Evans, va acabar en segon lloc després d’una sòlida actuació però desafortunada, marcada per un pneumàtic delaminat que el va fer perdre un temps molt valuós. Tot i així, Evans va recuperar punts importants en la seva lluita pel campionat contra Thierry Neuville.
Adrien Fourmaux i el seu copilot Alexandre Coria van aconseguir el tercer lloc, demostrant consistència i una clara millora respecte a proves anteriors. La seva actuació va ser progressiva, evitant errors, que els va permetre aprofitar un problema de pneumàtics de Mikkelsen i assegurar-se, de nou, un lloc al podi.
Thierry Neuville va acabar quart, limitant les pèrdues amb una bona actuació en la Power Stage. Però si aquesta prova té un nom propi és el de Mārtiņš Sesks. En el seu debut amb el Ford Puma Rally1 (no híbrid), va impressionar amb un cinquè lloc i una actuació amb molt de potencial, mentre que Andreas Mikkelsen, malgrat els seus contratemps, va aconseguir acabar sisè.
Pajari fica la directa en el WRC2
En la categoria WRC2, Sami Pajari i Enni Mälkönen van dominar amb el Toyota GR Yaris Rally2, aconseguint una victòria merescuda després d’un ral·li gairebé perfecte.
El pilot finlandès va liderar la prova per 8,9 segons d’avantatge amb Kajetan Kajetanowicz (Škoda Fabia RS Rally2) amb Josh McErlean (Škoda Fabia RS Rally2) en tercer lloc, a 22,2 segons. El segon dia va augmentar el seu avantatge i va començar a controlar la cursa, acabant la jornada amb 26,3 segons d’avantatge amb Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2) que havia superat a Robert Virves (Skoda Fabia RS Rally2) en l’últim tram de la jornada i diumenge va confirmar el triomf, sense posar mai una roda fora de lloc repetint el triomf que ja va aconseguir al Ral·li de Sardenya.