Toyota va dominar diumenge a Interlagos en la seva segona victòria de la temporada al Campionat del Món de Resistència
El Toyota GR010 HYBRID núm. 8, compartit per Brendon Hartley, Ryo Hirakawa i Sébastien Buemi, es va emportar la victòria a les 6 Hores de Sao Paulo per un clar marge sobre els dos Porsche 963 de fàbrica.
Buemi va creuar la meta 1m08s per davant del Porsche núm. 6 pilotat per Laurens Vanthoor, Andre Lotterer i Kevin Estre, que alhora avantatjava en 7s el cotxe germà de Frederic Makowiecki, Michael Christensen i Matt Campbell.
Un estrany problema tècnic per al Toyota
Toyota va liderar la major part de la cursa i gairebé amb tota seguretat hauria acabat 1-2 si no fos per un estrany problema tècnic del #7 de Mike Conway, Nyck de Vries i Kamui Kobayashi.
El seu era el més ràpid dels dos GR010 a la cinquena prova del WEC 2024 i va liderar la cursa durant el doble stint inicial fins que un problema amb un sensor de pressió de combustible quan Conway va cedir el relleu a de Vries a principis de la tercera hora va fer perdre tres minuts al cotxe.
Conway havia acumulat un avantatge de 18s sobre Hartley quan va haver d’assumir una penalització de drive-through per una infracció de Full Course Yellow, però ràpidament va tornar a estar per davant del seu company d’equip i va ser capaç de reconstruir un avantatge abans que s’aturés.
Toyota va ser capaç de fer funcionar el compost mitjà de Michelin a l’agressiva superfície d’Interlagos i a les altes temperatures que es van registrar durant els entrenaments i la classificació. Els seus dos GR010 van córrer exclusivament amb el pneumàtic més tou dels dos disponibles a Sao Paulo, mentre que Porsche i Ferrari també van utilitzar el dur durant la cursa.
Porsche, Ferrari i Peugeot
Els dos Porsche Penske Motorsport van patir petits problemes al llarg de les sis hores. El #6 va patir una punxada al principi després que Vanthoor tingués una topada amb Will Stevens al Jota Porsche #12, fet que va suposar una penalització de 30s per al britànic.
El segon dels Ferrari 499P oficials d’AF Corse, el cotxe guanyador de Le Mans compartit per Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen i Miguel Molina, va completar les sis primeres posicions en un dia en què no va poder igualar el seu germà.
El millor dels Jota, en què Button estava acompanyat per Phil Hanson i Oliver Rasmussen, va acabar setè. Peugeot va aconseguir la vuitena plaça amb el #93 9X8 2024 compartit per Nico Muller, Mikkel Jensen i Jean-Eric Vergne.
La versió revisada de l’LMH del fabricant francès va oferir la seva millor actuació fins ara, i Muller va progressar amb el pneumàtic dur quan les temperatures s’acostaven al punt més alt. BMW va ser novè amb el M Hybrid V8 LMDh del WRT compartit per Dries Vanthoor, Raffaele Marciello i Marco Wittmann, mentre que Alpine es va colar als punts amb l’A424 LMDh #36 compartit per Mick Schumacher, Nicolas Lapierre i Matthieu Vaxiviere.
Cadillac no va poder remuntar el quart lloc d’Alex Lynn a la graella, ja que el V-Series.R que compartia amb Earl Bamber va acabar 13è després de tenir problemes de frens.
Porsche continua manant entre els LMGT3
El Porsche Manthey PureRxcing núm. 92 va dominar la categoria LMGT3 amb Klaus Bachler, Aliaksandr Malykhin i Joel Sturm, aconseguint la segona victòria de la temporada per al trio i la primera des de la cursa inaugural als 1812 km de Qatar.
Amb el segon Manthey Porsche de Yasser Shahin, Richard Lietz i Morris Schuring tenint una difícil primera hora de carrera i acabant fora dels punts, la tripulació del #92 va guanyar un avantatge significatiu a la classificació, amb els dos participants empatats a punts abans de la prova brasilera. Porsche també es va convertir en el primer fabricant amb quatre victòries a la classe LMGT3.
L’equip Heart of Racing Aston Martin va aconseguir el millor resultat de la temporada amb un segon lloc, mentre Ian James, Daniel Mancinelli i Alex Riberas tot i complir una penalització de drive-through per una infracció de bandera groga al final de la cursa.
Va completar el podi el trio #95 d’United Autosports McLaren format per Marino Sato, Joshua Caygill i Nico Pino, que va aconseguir la primera posició de podi per a McLaren al WEC.
Sarah Bovy, Michelle Gatting i Rahel Frey, de l’escuderia Iron Dames Lamborghini, es van veure obligades a abandonar la carrera per un problema mecànic, després d’haver sortit des de la pole position.
Pròxima prova del WEC, l’1 de setembre a Austin (Texas).
EQUIP | # | PILOTS | VOLTES | TEMPS | DIFERÈNCIA | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | TOYOTA RACING | 8 | Buemi Hartley Hirakawa | 236 | – | |
2 | PORSCHE PENSKE MOTORSPORT | 6 | Estre Lotterer Vanthoor | 236 | +1’08.8111’08.811 | 1’08.811 |
3 | PORSCHE PENSKE MOTORSPOR | 5 | Campbell Christensen Makowiecki | 236 | +1’15.9931’15.993 | 7.182 |
4 | TOYOTA RACING | 7 | Conway Kobayashi de Vries | 236 | +1’23.5711’23.571 | 7.578 |
5 | FERRARI AF CORSE | 51 | Pier Guidi Calado Giovinazzi | 236 | +1’27.3951’27.395 | 3.824 |
6 | FERRARI AF CORSE | 50 | Fuoco Molina Nielsen | 235 | +1 Lap25.049 | 1 Lap |
7 | HERTZ TEAM JOTA | 38 | Button Hanson Rasmussen | 235 | +1 Lap34.827 | 9.778 |
8 | PEUGEOT TOTAL ENERGIES | 93 | Jensen Müller Vergne | 235 | +1 Lap1’07.922 | 33.095 |
9 | BMW M TEAM WRT | 15 | Vanthoor Marciello Wittmann | 235 | +1 Lap1’17.967 | 10.045 |
10 | ALPINE ENDURANCE TEAM | 36 | Lapierre Schumacher Vaxiviere | 234 | 2 laps | |
11 | AF CORSE | 83 | Kubica Shwartzman Yifei | 234 | +2 Laps6.455 | 6.455 |
12 | ALPINE ENDURANCE TEAM | 35 | Chatin Habsburg Milesi | 234 | +2 Laps17.040 | 10.585 |
13 | CADILLAC RACING | 2 | Bamber Lynn | 234 | +2 Laps35.728 | 18.688 |
14 | BMW M TEAM WRT | 20 | Van Der Linde Frijns Rast | 234 | +2 Laps37.517 | 1.789 |
15 | PROTON COMPETITION | 99 | Jani Andlauer | 234 | +2 Laps49.110 | 11.593 |
16 | PEUGEOT TOTALENERGIE | 94 | di Resta Duval Vandoorne | 234 | +2 Laps1’00.083 | 10.973 |
17 | LAMBORGHINI IRON LYNX | 63 | Bortolotti Mortara Kvyat | 234 | +2 Laps1’04.303 | 4.220 |
18 | HERTZ TEAM JOTA | 12 | Stevens IlottN Nato | 233 | 3 laps | |
19 | MANTHEY PURERXCING | 92 | Malykhin Sturm Bachler | 214 | 22 laps | |
20 | HEART OF RACING TEAM | 27 | James Mancinelli Riberas | 213 | 23 laps |