Ford veu en el Dakar el camí a seguir per a la nova normativa del WRC

El fabricant nord-americà és un dels més exitosos del WRC, amb 94 victòries en ral·lis, només superat per Citroën en la història del campionat

Ford vol mantenir la seva presència com a fabricant al Campionat del Món de Ral·lis en el futur, però subratlla la necessitat d’un reglament obert per al 2027.

Actualment, Ford és un dels tres fabricants representats en la màxima categoria dels ral·lis, juntament amb Toyota i Hyundai, competint amb el seu Puma Rally1 híbrid. Des del 2013, la marca ha funcionat com a equip semi-oficial a través d’M-Sport.

Recentment, Ford ha ampliat la seva col·laboració amb M-Sport per oferir un programa complet de fàbrica al Dakar amb el nou Raptor T1+, presentat al Festival de la Velocitat de Goodwood la setmana passada.

Durant la presentació a Goodwood, Mark Rushbrook, director global de Ford Performance Motorsports, va expressar el desig de la marca de ser un referent als ral·lis i el seu compromís amb el WRC més enllà del 2026, sempre que el futur de Rally1 i Rally2 sigui adequat per a tothom.

Cal decidir què passa amb Rally1 i Rally2, quin és el futur, i aquí és on hem de prendre la nostra decisió. Volem mantenir l’oportunitat de participar com a fabricant [al WRC].

Volem tenir la piràmide completa. Però sembla que els diferents fabricants volen coses diferents, així que si la FIA pot redactar el reglament de manera que tinguis la possibilitat, com al Dakar, d’anar amb motors de combustió, turbo d’aspiració natural, pots anar amb un híbrid, si tens aquesta oportunitat als ral·lis també pots atraure més fabricants.

La paritat tècnica, que és el que ara fa el Dakar amb l’equivalència de tecnologia i amb sensors de parell en els [vehicles]. Crec que es tracta de coses així.

Però també hi ha l’aspecte promocional, a banda de les normes tècniques, assegurant-nos que els aficionats s’interessen per aquest esport.

S’espera que la FIA reveli el seu reglament tècnic per al 2027 el desembre d’aquest any, cosa que serà clau per mantenir els fabricants actuals i atreure’n de nous.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments