El fabricant nord-americà és un dels més exitosos del WRC, amb 94 victòries en ral·lis, només superat per Citroën en la història del campionat
Ford vol mantenir la seva presència com a fabricant al Campionat del Món de Ral·lis en el futur, però subratlla la necessitat d’un reglament obert per al 2027.
Actualment, Ford és un dels tres fabricants representats en la màxima categoria dels ral·lis, juntament amb Toyota i Hyundai, competint amb el seu Puma Rally1 híbrid. Des del 2013, la marca ha funcionat com a equip semi-oficial a través d’M-Sport.
Recentment, Ford ha ampliat la seva col·laboració amb M-Sport per oferir un programa complet de fàbrica al Dakar amb el nou Raptor T1+, presentat al Festival de la Velocitat de Goodwood la setmana passada.
Durant la presentació a Goodwood, Mark Rushbrook, director global de Ford Performance Motorsports, va expressar el desig de la marca de ser un referent als ral·lis i el seu compromís amb el WRC més enllà del 2026, sempre que el futur de Rally1 i Rally2 sigui adequat per a tothom.
S’espera que la FIA reveli el seu reglament tècnic per al 2027 el desembre d’aquest any, cosa que serà clau per mantenir els fabricants actuals i atreure’n de nous.