Després de l’èxit de la seva implementació al Ral·li di Roma Capitale, de l’ERC, i de les proves realitzades per alguns pilots al Ral·li de Letònia durant el shakedown, la normativa desenvolupada pel Departament de Seguretat de la FIA en col·laboració amb organitzadors i oficials es farà extensible a tots els participants de la prova finlandesa.
Per reduir el risc d’accidents i danys potencials associats amb les xicanes temporals (les tradicionals paques de palla), que suposaven un cert perill per la seva propia temporalitat i construcció, els organitzadors han implementat una zona de velocitat controlada. En aquesta zona de 200 metres, els pilots hauran de reduir la velocitat a 60 km/h abans de reprendre la velocitat normal. Aquest punt de reducció de velocitat estarà marcat clarament al llibre de ruta de l’esdeveniment, i la velocitat dels vehicles es monitoritzarà mitjançant un sistema de seguiment GPS gestionat pel proveïdor oficial de cronometratge i seguiment SAS.
Una llum verda al panell de visualització del cotxe indicarà quan els equips poden tornar a accelerar a la velocitat normal. La primera implementació d’aquesta tecnologia al WRC tindrà lloc a la famosa cronometrada d’Ouninpohja durant la segona etapa del dissabte.