El sistema de punts del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), introduït aquesta temporada, ha generat divisió d’opinions i està sent revisat amb possibilitat de canvi per l’any vinent.
El sistema, que ha estat motiu de debat entre pilots i aficionats per la seva complexitat i pes en els resultats, ha minusvalorat la victòria final d’un ral·li per donar-li més emoció a l’etapa de diumenge. El nou format divideix els punts entre dissabte i diumenge, permetent als pilots acumular punts provisionals pel seu lloc al final de l’etapa de dissabte, que es mantenen si finalitzen el ral·li diumenge.
Els primers 10 pilots al final de dissabte reben punts segons una escala (18-15-13-10-8-6-4-3-2-1), però només si acaben la prova diumenge. A més, els diumenges es premien els set equips més ràpids amb punts addicionals (7-6-5-4-3-2-1) i els cinc millors temps de la Power Stage final (5-4-3-2-1).
Tot i que el sistema ha aportat més emoció a les etapes de diumenge, ha estat criticat per desajustar el valor de la victòria final. Això ha fet que un guanyador de ral·li pugui no ser qui acumuli més punts en total durant el cap de setmana, una situació que ha estat font de queixes.
Actualment, la Comissió del WRC està avaluant quatre propostes per modificar el sistema de punts de cara a 2025. Segons Pernilla Solberg, presidenta de la Comissió del WRC, s’està revisant cada proposta per veure com afectaria la classificació i, un cop hi hagi acord, es votarà més endavant aquest any. El director de FIA Road Sport, Andrew Wheatley, ha afirmat que s’espera una evolució del sistema per la temporada 2025.