Hyundai lluita pel doblet en un Ral·li del Japó decisiu, mentre Toyota intenta defensar el títol de constructors.
El Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) 2024 arriba al seu desenllaç amb la gran final al Ral·li del Japó (21-24 de novembre). Els dos pilots de Hyundai, Thierry Neuville i Ott Tänak, es disputaran el títol de pilots, mentre que el duel per equips entre Hyundai i Toyota també manté la tensió fins al final.
Thierry Neuville lidera la classificació amb 25 punts sobre el seu company Tänak. Aquesta distància permet al pilot belga assegurar el títol si suma almenys sis punts, independentment del resultat del seu rival. Un títol que convertiria Neuville en el primer belga a guanyar un campionat mundial de ral·lis, un èxit que també significaria la primera victòria per a Hyundai en el títol de pilots després d’anys d’esforç.
La batalla entre equips
En la lluita de constructors, Hyundai encapçala la taula amb 15 punts de marge sobre Toyota, que competirà a casa . Tot i la seva posició avantatjosa, el marge és reduït, i qualsevol error podria donar a Toyota l’oportunitat de mantenir el títol que va guanyar en temporades anteriors.
El director d’equip de Hyundai, Cyril Abiteboul, ha destacat la importància de centrar-se en els pilots, però sense descuidar l’objectiu col·lectiu. Amb rivals com Elfyn Evans i Sébastien Ogier en acció, Toyota compta amb la força suficient per posar les coses difícils a Hyundai.
Condicions i estratègia
Els trams japonesos són coneguts per les seves carreteres estretes, sinuoses i envoltades de boscos frondosos, que poden dificultar les eleccions de pneumàtics. La meteorologia també serà determinant, amb temperatures previstes entre 6 i 18 graus i possibles condicions humides al matí. Pirelli, que acaba el seu mandat com a subministrador oficial del WRC, oferirà compostos per a clima sec i humit per garantir el màxim rendiment en qualsevol circumstància, en aquesta última prova.
Tot per decidir al WRC2
A més de la competició principal, el WRC2 i el WRC2 Challenger també es decidiran al Japó. Oliver Solberg lidera la classificació general, però no participa en aquesta prova. Això obre la porta al finlandès Sami Pajari, que pot obtenir el títol si aconsegueix un segon lloc en la seva categoria, tot i la competència intensa que s’espera. Un dels rivals del pilot finlandès serà el català Jan Solans que sortirà al Japó amb l’habitual Toyota Yaris Rally2 de l’equip de Teo Martín.