Toyota es presenta amb força al saló de Tòquio

El GR Yaris M Concept revoluciona el segment amb un motor de 2.0 litres turbo al maleter i un disseny orientat a la competició

Al Saló de l’Automòbil de Tòquio, Toyota ha tornat a cridar l’atenció amb innovacions sorprenents. Aquest cop, el GR Yaris M Concept es presenta amb un motor central, un canvi radical que consolida l’aposta de la marca per l’esportivitat i la competició. Dissenyat específicament per al Super Taikyu (campionat de resistència japonès), aquest model és una creació de fàbrica, demostrant el compromís de Toyota Gazoo Racing.

Motor de 2.0 litres i arquitectura radical

El GR Yaris M Concept no només destaca pel canvi d’ubicació del motor, ara situat al maleter, sinó també pel propulsor de 2.0 litres turbo de quatre cilindres. Aquesta unitat, encara en desenvolupament, substitueix el motor original de tres cilindres, el G16E-GTS. Amb un augment de cilindrada i potència, aquest motor podria superar els 300 CV, apropant-se al territori dels 400 CV. Això el posiciona com un rival seriós en la competició i una fita tecnològica de Toyota.

El disseny del Concept M es centra en la competició, amb un xassís més baix, seients Bride i un sistema de refrigeració optimitzat al compartiment del motor. Aquest enfocament «driver-first» inclou proves extremes per garantir que el vehicle superi els límits de fiabilitat i rendiment.

Compromís amb l’esportivitat

Toyota exposa el GR Yaris M Concept al costat d’altres innovacions destacades al seu estand. Una d’elles és el GR Yaris de competició per a les curses de resistència, preparat per a Nurburgring Langstrecken Serie i el Super Taikyu. La marca també torna a les 24 Hores de Nurburgring després de sis anys d’absència, incorporant millores com una caixa de canvis automàtica desenvolupada durant la temporada 2024.

A més, el GR Yaris Aero Package combina elements aerodinàmics redissenyats, com un aleró ajustable i un capó millorat, que prometen millorar el rendiment en circuit. Aquest paquet inclou també detalls com un fre de mà vertical, un toc divertit que podria arribar al mercat.

Altres novetats al Saló de Tòquio

Toyota també ha anunciat noves relacions de transmissió per al GR86, un diferencial millorat per al GR Yaris automàtic i un Corolla Rally Concept, marcant el retorn del Corolla a l’escenari dels ral·lis després de 26 anys. Aquest model, basat en el GR Yaris Rally2, està pensat per a competicions nacionals, però el seu llançament ha despertat especulacions sobre un possible futur al WRC.

El llegat del Corolla als ral·lis

El Corolla va debutar als ral·lis l’any 1973 amb la seva versió Levin (TE27). Va substituir el Celica 1600 GT, un model massa pesant i amb poca potència per als estàndards de l’època. Tot i que compartia motor amb el Celica, el Corolla Levin en va augmentar la potència fins als 135 CV, oferint un cotxe més compacte i lleuger, ideal en un context de crisi del petroli.

La primera victòria d’un Corolla oficialment preparat per Toyota Team Europe (TTE) va arribar el 1975 al Ral·li dels 1000 Llacs, amb Hannu Mikkola al volant. Aquest èxit va establir les bases per a un futur brillant del Corolla en les competicions.

L’èxit del Corolla als anys 90

Després d’anys fora del panorama, el Corolla va tornar amb força als ral·lis el 1997, sota els nous reglaments del World Rally Car. Tot i derivar d’un model de producció amb tracció davantera, el Corolla va ser un èxit, aconseguint quatre victòries entre 1998 i 1999 amb pilots com Carlos Sainz i Didier Auriol.

El vehicle utilitzava una versió revisada del motor del Celica, amb un 80% dels components renovats per TTE. L’any 1998, un motor completament nou procedent del Lexus va portar a Toyota a gairebé guanyar el campionat. Malgrat aquests èxits, la marca va anunciar el seu adéu al WRC el 1999 per centrar-se en la Fórmula 1.

Tornarà el Corolla als ral·lis?

Amb el retorn de Toyota al WRC el 2017 amb el Yaris i els possibles canvis reglamentaris del 2027 que podrien permetre més varietat de models al Rally1, el GR Corolla Rally Concept podria ser un candidat perfecte per tornar a la competició internacional. Encara que de moment només està confirmada la seva orientació a competicions nacionals, aquest concept obre la porta a.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments