Sardenya i l’Acròpolis contradiuen a la FIA i el promotor en els seus itineraris per al 2025

Els nous itineraris del Rally de Sardenya i l’Acròpolis arriben amb una aposta decidida per la tradició, deixant enrere els formats més curts que es volien imposar per la FIA i el promotor del WRC. Amb recorreguts més llargs que en edicions anteriors –especialment a Sardenya–, ambdós esdeveniments es disputaran durant el mes de juny.

El Rally Acròpolis canvia de dates, disputnat-se ara del 26 al 29 de juny, amb un programa de quatre dies que acumula 341,43 km de competició. Aquesta edició aposta per uns enllaços enormes, amb més de 1300 km de recorregut, principalment degut al retorn de la super-especial d’Atenes el dijous a la nit.

La primera etapa s’inicia amb tres cronometrades clàssiques al sud, passant per Aghii Theodori, Loutraki i Thiva. A mesura que s’acosta el vespre, la etapa especial de Stiri recupera trams emblemàtics de l’edició del 2001.

Per a la segona etapa, la competició manté la seva fórmula tradicional amb tres especials, que es disputaran dues vegades. Mentre que diumenge es renova amb el tram inèdit de Smokovo, seguit per la mítica especial de Tarzan, que tancarà el recorregut de la prova.

Rally de Sardenya: el retorn al format clàssic

Després d’un experiment que va provar un format condensat l’any passat –amb un shakedown el divendres al matí i un total de 267 km repartits en 16 trams–, la prova sarda ha optat per tornar a un recorregut clàssic. Seguint la regla de l’alternança, aquesta 22a edició, que tindrà lloc del 5 al 8 de juny, es basarà a Olbia, a la costa est de l’illa, amb el parc d’assistència instal·lat a Isola Bianca, a pocs passos del centre.

El dijous Olbia acull el shakedown de 2,19 km. La prova comptarà amb 16 especials que sumen 324 km contra el rellotge. Alguns trams ja són ben coneguts, com Coiluna-Loelle, Lerno-Su Filigosu i Tula, mentre que altres apareixen com a novetat, entre els quals destaquen els sectors de Calangianus-Berchidda i Sa Conchedda.

L’ACI ha decidit muscular l’última etapa, amb 79,18 km per recórrer i afegir així una dosi extra de competitivitat. A més, es destaquen dos nous trams; San Giacomo-Plebi (25,74 km), que torna després de 10 anys d’absència, tot i que de manera parcialment renovada, i Porto San Paolo (13,85 km), que acollirà la Power Stage amb una vista espectacular sobre la Mediterrània.

Una aposta per la llargada i la qualitat

Ambdós proves han descartat la tendència a reduir el recorregut, optant per mantenir –i en alguns casos, ampliar– els quilòmetres que han definit la seva essència històrica. Pel que fa a Sardenya, la prova es troba en plenes discussions amb el promotor del WRC per tal de prolongar el seu contracte fins al 2028.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments