La producció del Ford Focus finalitzarà al novembre de 2025, marcant el final d’una era per a la marca a Europa.
La producció del Ford Focus finalitzarà al novembre de 2025, posant fi a una trajectòria que va començar el 1998. Aquesta decisió forma part de l’estratègia de Ford per centrar-se en vehicles més rendibles i en l’electrificació de la seva gamma. El CEO de Ford, Jim Farley, ha expressat la voluntat d’eliminar «els cotxes avorrits» i apostar per vehicles emblemàtics.
Impacte en el mercat europeu
Durant el 2024, les vendes de Ford a Europa van disminuir un 17%, amb 426.307 unitats venudes, i la seva quota de mercat va caure del 4% al 3,3%. Aquesta reducció situa Ford per darrere de marques com Kia i Hyundai, que tenen una quota del 4,1% cadascuna.
La desaparició del Focus beneficia competidors com el Volkswagen Golf, els SEAT i CUPRA León, l’Audi A3 i el Toyota Corolla, que mantenen la seva presència al segment dels compactes.
Nova estratègia de producte
Ford aposta per models com el Puma i el Kuga per compensar la retirada del Focus. El Puma, per exemple, es va situar com el 17è vehicle més venut a Europa el 2024, amb 149.112 unitats. A més, la companyia planeja el retorn de l’EcoSport amb un disseny més atractiu i una gamma elèctrica que inclou el Mustang Mach-E, el Puma Gen-E, l’Explorer i el Capri. No obstant això, les vendes de vehicles elèctrics han experimentat una desacceleració recentment.