Amb 344,5 km cronometrats repartits en 24 trams, la prova lusitana torna a posar a prova pilots i mecàniques sobre alguns dels recorreguts més exigents del calendari
La segona prova sobre terra del Mundial 2025 aplega noms destacats i una inscripció històrica, amb tres catalans a la línea de sortida
El Rally de Portugal arrenca aquest dijous 15 de maig amb la disputa del Shakedown al circuit de Baltar i la cerimònia de sortida oficial a Coimbra. La cursa, puntuable per al Campionat del Món de Ral·lis (WRC), es desenvoluparà en tres etapes i inclourà un total de 24 trams cronometrats, sumant 344,5 quilòmetres d’especials sobre terra.
La prova presentarà una de les inscripcions més completes dels últims anys al Campionat del Món de Ral·lis (WRC). Amb 95 equips registrats, des de Rally1 fins a Rally5. Destaca especialment la presència de 12 cotxes Rally1, xifra rècord des de la introducció de la generació híbrida el 2022, i que no es veia des del RallyRACC Catalunya d’aquell mateix any.
Dotze Rally1, amb Ogier i quatre Puma al capdavant

Els tres fabricants presents al WRC —Toyota, Hyundai i M-Sport— alinearan els seus pilots habituals. Toyota comptarà amb Elfyn Evans, Kalle Rovanperä, Takamoto Katsuta i el finlandès Sami Pajari, que segueix sumant experiència. Per part de Hyundai hi seran Thierry Neuville, Ott Tänak i Adrien Fourmaux, mentre que Grégoire Munster i William McErlean representaran els colors de M-Sport.
L’atracció addicional serà la presència de Sébastien Ogier, que encadena dues proves consecutives després del segon lloc a les Illes Canàries. Però la gran novetat arriba amb quatre Ford Puma Rally1 a la sortida: a més dels dos pilots oficials i de Martins Sesks (que torna després del seu debut a Suècia), el veterà portuguès Diogo Salvi, de 55 anys, farà el salt al Rally1 per primer cop, competint davant del seu públic i acompanyat d’un català, Axel Coronado.
Quaranta-set Rally2 i molta qualitat en el WRC2

La quantitat no ve sola: la qualitat a WRC2 també és notable, amb 47 cotxes Rally2 inscrits. Els germans Rossel (Yohan i Léo) prendran la sortida amb Citroën, mentre que Mathieu Franceschi (Toyota) i Pierre-Louis Loubet (Ford) també són entre els inscrits. Aquest últim reapareix al Mundial amb M-Sport.
També destaca la participació de pilots habituals del WRC2 com Gus Greensmith (Skoda), Oliver Solberg (Toyota), Jan Solans (Toyota), Kajetan Kajetanowicz (Toyota), Robert Virves i Fabrizio Zaldivar (Skoda), entre molts d’altres.
A banda, els veterans Dani Sordo (Hyundai) i Kris Meeke (Toyota) també seran a Portugal, tot i que competiran dins del campionat nacional portuguès, fora del marc del WRC2. El tercer català inscrit serà un altre copilot, Marc Martí, al costat de Miguel Granados i a bord d’un Skoda Fabia RS Rally2.
Un itinerari molt extens i desafiant
Després del Shakedown, l’acció començarà oficialment a última hora de la tarda amb una superespecial urbana al centre de la Figueira da Foz, la única sobre asfalt del ral·li. Aquesta cronometrada servirà per escalfar motors abans de la intensa etapa del divendres.
Divendres: etapa maratoniana amb 10 cronometrades amb trams nous i clàssics
El divendres 16 serà la jornada més llarga, amb 146,5 km cronometrats repartits en deu trams. Els pilots completaran dues passades per les especials de Lousã, Góis, Arganil i Mortágua, totes elles ben conegudes pels aficionats i amb un historial de dificultats tècniques.
A destacar l’estrena del tram Sever / Albergaria que no s’utilitzava des dels anys 90 com a últim tram de la jornada.
Dissabte amb el retorn d’Amarante i una visita a Lousada

La segona etapa, dissabte 17, inclourà set trams i 122,7 km contra el cronòmetre. Vieira do Minho torna al recorregut, així com la doble passada per Cabeceiras de Basto i el sempre exigent Amarante, un dels trams més llargs del ral·li. El dia es tancarà amb la tradicional Superespecial al renovat Eurocircuito de Lousada, que combinarà espectacle i estratègia.
Diumenge de desenllaç amb el mític salt de Fafe
El ral·li es resoldrà diumenge 18 amb dues passades als trams de Paredes, Felgueiras i Fafe, sumant un total de 72,1 km. L’última passada per Fafe serà la Power Stage, amb punts extra per als cinc millors temps. El conegut salt de la Pedra Sentada promet ser, una vegada més, el punt àlgid d’un final apassionant.
Horaris
SS | Special Stage | Local | France | Kms |
Dijous 15 de maig (2,94kms) | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Baltar | 08h01 | 09h01 | 5.72 |
SS1 | SSS Figueira da Foz | 19h05 | 20h05 | 2.94 |
CHANGEMENT PNEUS (Figueira da Foz) | 19h18 | 20h18 | 15mn | |
Divendres de maig (146,48kms) | ||||
SS2 | Mortágua 1 | 07h35 | 08h35 | 14.59 |
SS3 | Lousã 1 | 09h05 | 10h05 | 12.28 |
SS4 | Góis 1 | 09h53 | 10h53 | 14.30 |
SS5 | Arganil 1 | 10h41 | 11h41 | 14.41 |
REMOTE SERVICE ZONE 1 (Arganil) | 11h31 | 12h31 | 20mn | |
SS6 | Lousã 2 | 13h05 | 14h05 | 12.28 |
SS7 | Góis 2 | 13h53 | 14h53 | 14.30 |
SS8 | Arganil 2 | 14h41 | 15h41 | 14.41 |
REMOTE SERVICE ZONE 2 (Arganil) | 15h31 | 16h31 | 20mn | |
SS9 | Mortágua 2 | 17h05 | 18h05 | 14.59 |
SS10 | Águeda / Sever | 18h35 | 19h35 | 15.08 |
SS11 | Sever / Albergaria | 19h20 | 20h20 | 20.24 |
FLEXI-SERVICE A (Matosinhos, Exponor) | 21h15 | 22h15 | 49mn | |
Dissabte 17 de maig (122,92kms) | ||||
SS12 | Vieira do Minho 1 | 07h35 | 08h35 | 17.69 |
SS13 | Cabeceiras de Basto 1 | 08h35 | 09h35 | 19.91 |
SS14 | Amarante 1 | 10h25 | 11h25 | 22.10 |
SERVICE B (Matosinhos, Exponor) | 12h46 | 13h46 | 44mn | |
SS15 | Vieira do Minho 2 | 15h05 | 16h05 | 17.69 |
SS16 | Cabeceiras de Basto 2 | 16h05 | 17h05 | 19.91 |
SS17 | Amarante 2 | 17h55 | 18h55 | 22.10 |
SS18 | SSS Lousada | 19h05 | 20h05 | 3.52 |
FLEXI-SERVICE C (Matosinhos, Exponor) | 20h15 | 21h15 | 49mn | |
Diumenge 18 de maig (72,16kms) | ||||
SS19 | Paredes 1 | 06h43 | 07h43 | 16.09 |
SS20 | Felgueiras 1 | 07h48 | 08h48 | 8.81 |
SS21 | Fafe 1 | 08h35 | 09h35 | 11.18 |
SS22 | Paredes 2 | 09h58 | 10h58 | 16.09 |
SS23 | Felgueiras 2 | 11h03 | 12h03 | 8.81 |
SS24 | Fafe 2 [Power Stage] | 13h15 | 14h15 | 11.18 |