Dimecres, maig 21, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Hyundai mostra el seu potencial malgrat la mala sort a Portugal

Abiteboul destaca el rendiment de l’equip tot i els abandonaments de Fourmaux i els problemes de Tänak

El Rally de Portugal 2025, cinquena cita del calendari del Campionat del Món de Ral·lis (WRC), va acabar amb una nova victòria de Sébastien Ogier, la setena que hi aconsegueix en la seva carrera. L’equip Toyota Gazoo Racing manté així la seva ratxa perfecta: cinc victòries en cinc proves.

Tot i l’èxit de la marca japonesa, Hyundai va ser qui va marcar el ritme durant bona part del ral·li, amb un Ott Tänak molt competitiu i un Adrien Fourmaux sorprenentment ràpid, però tots dos es van veure afectats per problemes tècnics que els van deixar sense opcions de victòria.

Fourmaux, líder momentani, cau per avaria de suspensió

El francès Adrien Fourmaux va començar fort el divendres, amb dos escratx i situant-se líder a la general. No obstant això, en el vuitè tram, va patir la trencadissa de la suspensió davantera esquerra, un incident que el va apartar definitivament de la lluita pel triomf. Tot i tornar a la cursa dissabte i diumenge, va acabar abandonant abans de la Power Stage per un problema de refrigeració al seu Hyundai.

Tänak lidera 15 trams però perd la direcció assistida

El dissabte, semblava que la lluita per la victòria es decidia entre Sébastien Ogier i Ott Tänak, però en el dissetè tram, l’estonià va patir una pèrdua sobtada de la direcció assistida, fet que li va fer perdre 45 segons i el va deixar sense opcions reals de victòria.

Malgrat l’entrebanc, Tänak va acabar segon al podi final, i es va emportar els 5 punts del Súper Diumenge i els 5 de la Power Stage, demostrant el seu alt rendiment durant tot el cap de setmana.

Abiteboul: «Hem tornat al nivell esperat»

El cap d’equip de Hyundai, Cyril Abiteboul, va valorar positivament el cap de setmana:

«Hem estat increïblement competitius durant tota la prova. Tänak va liderar 15 trams i va guanyar 12 especials. Era l’home a batre i mereixia la victòria».

També va defensar la feina de Fourmaux, afirmant que la càrrega de suspensió era independent del pilot i no hauria d’haver passat.

Abiteboul va remarcar que Hyundai ha estat una força real al Portugal i que l’equip se sent preparat per lluitar per la victòria al pròxim ral·li a Sardenya.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments