La segona etapa del Safari, nova cita del Campionat del Món de Ral·li-Raid (W2RC), ha sacsejat aquest dimecres 21 de maig la classificació general. Després d’una primera jornada marcada per la pluja, els participants es van enfrontar a 356 km cronometrats a través de la sabana, en un terreny més ràpid però no exempt de dificultats de navegació.
Diversos equips van patir penalitzacions per haver-se saltat way-points obligatoris. Entre els més afectats, Nasser Al-Attiyah i Édouard Boulanger (Dacia Sandrider), que van rebre 15 minuts de sanció. El cop és dur per al conjunt oficial Dacia, que veu perillar el seu lloc a la classificació general.
Toyota aprofita l’oportunitat
Amb Al-Attiyah fora de joc, Guy Botterill i Dennis Murphy, amb Toyota, es va imposar a l’etapa davant el seu compatriota Saood Variawa, acompanyat pel copilot francès François Cazalet, també amb Toyota. Tot i no guanyar l’etapa, el nord-americà Seth Quintero (Toyota) ha heretat el lideratge de la general, desplaçant Henk Lategan —també de Toyota— al cinquè lloc, a 2’09’’. El segon lloc ara és per a Brian Baragwanath (Century Racing), a només 13 segons, i el tercer per a Lucas Moraes i Armand Monleón (Toyota), a 1’31’’.
Sébastien Loeb, amb el seu Dacia Sandrider, manté posicions dins el Top 10, però la seva situació continua sent complicada. Jornada complicada per als Ford de Nani Roma – Alex Haro i de Carlos Sainz i Lucas Cruz, que van ocupar l’onzena i dotzena posició respectivament. Yacopini i el seu copilot català, Dani Oliveras, van acabar l’etapa d’ahir en quinzena posició.
L’etapa de dimecres al South African Safari Rally, puntuable per al Mundial W2RC, va tornar a estar marcada per les penalitzacions a la categoria Challenger. El català Pau Navarro va rebre 2 minuts per saltar-se un waypoint, mentre que el líder de la general, David Zille, també va ser sancionat, en aquest cas per excés de velocitat.
Challenger: Cavigliasso retalla i es col·loca a només 5 segons de Zille

Nicolás Cavigliasso va aconseguir la victòria d’etapa, pujant del quart al segon lloc de la classificació general, i situant-se a només 5 segons del seu compatriota Zille. La segona posició del dia va ser per a Dania Akeel (+2’02”) i el tercer lloc per a Khalifa Al Attiyah (+3’25”).
Tot i la penalització, Zille va conservar el liderat provisional, però ara amb Cavigliasso trepitjant-li els talons. Pau Navarro va quedar tercer a 1 minut i 32 segons del cap de cursa. En la general, triplet per a BBR Motorsport i tercer guanyador diferent en tres etapes.
SSV: Penalització per a Franco, però més líder
La jornada també va ser agitada a la categoria SSV. Mario Franco, autor del millor temps del dia, va ser sancionat amb 2 minuts per excés de velocitat. La victòria d’etapa va recaure en Alexandre Pinto, guanyador del pròleg, mentre que Franco va finalitzar a 1 minut i 13 segons.
Tot i la sanció, Franco va ampliar el seu avantatge a la general, ara amb 21 minuts i 38 segons sobre Michele Cinotto. Per la seva banda, Pinto, que el dia anterior havia tingut problemes de direcció, va tancar l’etapa com a vencedor, però continua últim a la classificació, a més d’una hora i vint del seu compatriota.
Amb encara diverses etapes per endavant, el South African Safari s’està mostrant com una prova exigent tant a nivell tècnic com de navegació, i les penalitzacions poden ser decisives per al resultat final del ral·li.