La tercera cita de l’europeu es va disputar a Suècia amb una llista d’inscrits de poc més de 30 participants
El noruec Eyvind Brynildsen va aconseguir la seva primera victòria a l’Europeu de Ral·lis (ERC) després d’una actuació sòlida al Reial Ral·lid d’Escandinàvia, tercera prova del calendari. Acompanyat pel copilot Jørn Listerud i al volant d’un Toyota GR Yaris Rally2, Brynildsen va liderar des del quart tram, mantenint a ratlla el suec Isak Reiersen (Škoda Fabia) en una batalla que es va decidir per escassos segons.
Després del catorzè tram, l’avantatge de Brynildsen era de només 2,8 segons. No obstant això, al quinzè (Ölme), va ampliar la diferència amb 3,3 segons addicionals, assegurant-se la victòria. Reiersen, que havia estat competitiu durant tot el ral·li, va perdre el segon lloc a l’última especial (Power Stage) a favor del finlandès Roope Korhonen, que va completar una remuntada notable per acabar segon i sumar els punts extra de la Power Stage.
Korhonen pren el liderat de l’ERC
Amb aquest resultat, Roope Korhonen es col·loca al capdavant de la classificació general del campionat europeu. El pilot finlandès, que va començar la temporada amb una retirada a Hongria, ha anat millorant el seu rendiment i ara lidera l’ERC abans de la propera cita a Polònia (13-15 de juny).
Andrea Mabellini i Mikołaj Marczyk, tots dos amb Škoda Fabia, van completar el top 5, sumant punts importants per al campionat. El noruec Mads Østberg, que havia estat entre els més ràpids a l’inici, va patir una punxada a l’ES8 que el va relegar a la vuitena posició final.
El francès Stéphane Lefebvre, que tornava a competir en terra després de diversos anys, va tenir una actuació discreta. Amb el Toyota GR Yaris Rally2, no va trobar el ritme esperat i va finalitzar en l’onzena posició. L’antic pilot de Citroën espera millorar el seu rendiment a la propera prova a Polònia.
Charpentier puja al podi en ERC3
En la categoria ERC3, el francès Tristan Charpentier va aconseguir la tercera posició amb el seu Ford Fiesta Rally3. Un resultat que representa un pas endavant en la seva adaptació als ral·lis després de la seva transició des dels circuits.
Classificació final
Pos. | Pilot i Copilot | Cotxe | Temps Total | Diferència |
---|---|---|---|---|
1 | Eyvind Brynildsen – Jørn Listerud | Toyota GR Yaris Rally2 | 1:33:40.8 | – |
2 | Roope Korhonen – Anssi Viinikka | Toyota GR Yaris Rally2 | 1:33:45.7 | +4.9 |
3 | Isak Reiersen – Stefan Gustavsson | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:33:50.4 | +9.6 |
4 | Andrea Mabellini – Virginia Lenzi | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:34:02.8 | +22.0 |
5 | Frank Tore Larsen – Lars-Håkon Lundgreen | Volkswagen Polo GTI R5 | 1:34:06.0 | +25.2 |
6 | Mille Johansson – Johan Grönvall | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:34:31.1 | +50.3 |
7 | Mikołaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:34:48.4 | +1:07.6 |
8 | Mads Østberg – Lucas Karlsson | Citroën C3 Rally2 | 1:35:18.6 | +1:37.8 |
9 | Simone Tempestini – Sergiu Itu | Škoda Fabia RS Rally2 | 1:35:35.8 | +1:55.0 |
10 | Jon Armstrong – Shane Byrne | Ford Fiesta Rally2 | 1:36:07.0 | +2:26.2 |