Dijous, juny 19, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Brynildsen, rei d’Escandinàvia, Korhonen nou líder de l’ERC

La tercera cita de l’europeu es va disputar a Suècia amb una llista d’inscrits de poc més de 30 participants

El noruec Eyvind Brynildsen va aconseguir la seva primera victòria a l’Europeu de Ral·lis (ERC) després d’una actuació sòlida al Reial Ral·lid d’Escandinàvia, tercera prova del calendari. Acompanyat pel copilot Jørn Listerud i al volant d’un Toyota GR Yaris Rally2, Brynildsen va liderar des del quart tram, mantenint a ratlla el suec Isak Reiersen (Škoda Fabia) en una batalla que es va decidir per escassos segons.

Després del catorzè tram, l’avantatge de Brynildsen era de només 2,8 segons. No obstant això, al quinzè (Ölme), va ampliar la diferència amb 3,3 segons addicionals, assegurant-se la victòria. Reiersen, que havia estat competitiu durant tot el ral·li, va perdre el segon lloc a l’última especial (Power Stage) a favor del finlandès Roope Korhonen, que va completar una remuntada notable per acabar segon i sumar els punts extra de la Power Stage.

Korhonen pren el liderat de l’ERC

Amb aquest resultat, Roope Korhonen es col·loca al capdavant de la classificació general del campionat europeu. El pilot finlandès, que va començar la temporada amb una retirada a Hongria, ha anat millorant el seu rendiment i ara lidera l’ERC abans de la propera cita a Polònia (13-15 de juny).

Andrea Mabellini i Mikołaj Marczyk, tots dos amb Škoda Fabia, van completar el top 5, sumant punts importants per al campionat. El noruec Mads Østberg, que havia estat entre els més ràpids a l’inici, va patir una punxada a l’ES8 que el va relegar a la vuitena posició final.

El francès Stéphane Lefebvre, que tornava a competir en terra després de diversos anys, va tenir una actuació discreta. Amb el Toyota GR Yaris Rally2, no va trobar el ritme esperat i va finalitzar en l’onzena posició. L’antic pilot de Citroën espera millorar el seu rendiment a la propera prova a Polònia.

Charpentier puja al podi en ERC3

En la categoria ERC3, el francès Tristan Charpentier va aconseguir la tercera posició amb el seu Ford Fiesta Rally3. Un resultat que representa un pas endavant en la seva adaptació als ral·lis després de la seva transició des dels circuits.

Classificació final

Pos.Pilot i CopilotCotxeTemps TotalDiferència
1Eyvind Brynildsen – Jørn ListerudToyota GR Yaris Rally21:33:40.8
2Roope Korhonen – Anssi ViinikkaToyota GR Yaris Rally21:33:45.7+4.9
3Isak Reiersen – Stefan GustavssonŠkoda Fabia RS Rally21:33:50.4+9.6
4Andrea Mabellini – Virginia LenziŠkoda Fabia RS Rally21:34:02.8+22.0
5Frank Tore Larsen – Lars-Håkon LundgreenVolkswagen Polo GTI R51:34:06.0+25.2
6Mille Johansson – Johan GrönvallŠkoda Fabia RS Rally21:34:31.1+50.3
7Mikołaj Marczyk – Szymon GospodarczykŠkoda Fabia RS Rally21:34:48.4+1:07.6
8Mads Østberg – Lucas KarlssonCitroën C3 Rally21:35:18.6+1:37.8
9Simone Tempestini – Sergiu ItuŠkoda Fabia RS Rally21:35:35.8+1:55.0
10Jon Armstrong – Shane ByrneFord Fiesta Rally21:36:07.0+2:26.2

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments