L’Acròpolis, la cita més dura d’Europa torna al juny amb temperatures extremes i un terreny trencat que posarà a prova la resistència de pilots i cotxes
El Ral·li Acròpolis torna aquest 2025 en la seva 69a edició, i ho fa en la seva data tradicional d’estiu, convertint-se, encara més, com una de les proves més dures del calendari del Mundial de Ral·lis. Considerat el “Safari europeu”, el recorregut grec exigeix resistència, tècnica i intel·ligència estratègica per sobre de la pura velocitat.
L’Acròpolis és una llegenda viva del WRC. La primera edició data del 1953, i des d’aleshores ha estat escenari de moments icònics. Només Monte-Carlo, Suècia i Portugal ha estat més vegades puntuable al WRC. Colin McRae hi té el rècord de victòries, amb cinc triomfs entre 1996 i 2002, i noms com Loeb, Röhrl, Sainz o Vatanen han deixat la seva empremta al ral·li grec. Enguany, el campionat torna a Loutraki i Lamia, seus fixes des de 2009, amb sortida sota l’ombra de l’històric Partenó.
El repte grec

Amb trams de terra extremadament trencats i condicions climatològiques dures —amb temperatures properes als 40 °C—, el ral·li manté la seva reputació de trencacotxes. Els camins polsegosos i pedregosos que travessen les muntanyes gregues es degraden ràpidament amb el pas dels cotxes, multiplicant el risc de punxades i errors. A més, quan plou, les pistes es transformen en fangars difícils de gestionar.
Avançat aquesta temporada a finals de juny, l’Acropòlis es disputa sobre terra al llarg de disset trams cronometrats (345,76 km) amb el parc d’assistència encara situat a Lamia. La primera cronometrada tindrà lloc dijous a la tarda al cor de la capital grega, Atenes, amb un tram súper especial després del shakedown del matí. Després, de divendres a diumenge, s’han afegit tres trams especials, “Tessàlia” i “Stiri”, que es no es corren des dels anys 2000, així com un “Smokovo” totalment nou, als trams tradicionals.
Els pneumàtics Hankook Dynapro R213 són l’única arma disponible per als equips, amb una limitació de 28 unitats per als Rally1 i 26 per als Rally2 i Rally3. La gestió del desgast i la selecció del compost (dur o tou) serà clau per mantenir-se a la lluita.
Favorits i noms propis

Després de Portugal i Sardenya, Sébastien Ogier ara vol conquerir l’Imperi Grec. El nadiu de Gap, guanyador de les dues últimes rondes del campionat, aspira a una tercera victòria consecutiva i una quarta el 2025 després de la seva victòria inaugural a Montecarlo. L’armada japonesa ha guanyat totes les proves des de l’inici de la temporada, deixant només les engrunes a Hyundai, que està passant per dificultats malgrat la presència a les seves files del vigent campió del món, Thierry Neuville, i Ott Tänak, campió el 2019.
Thierry Neuville (Hyundai) arriba a Grècia amb l’aval d’haver guanyat dues de les tres últimes edicions (2022 i 2024), sempre amb Martijn Wydaeghe com a copilot. Tot i que aquesta temporada, la que porta el dorsal número 1 en el seu Hyundai no està sent gaire encoratjadora. Kalle Rovanperä, vencedor el 2021 i 2023, també serà un rival temible si la tàctica acompanya.

Pel que fa a la categoria WRC2, el nivell serà altíssim. 10 dels 11 primers classificats del campionat hi seran presents, amb noms destacats com Yohan Rossel, Oliver Solberg, Gus Greensmith o Jan Solans. Aquest últim, amb un bon paper, podria reforçar la seva posició a la classificació general.
Horari
SS | Tram cronometrat | Local | Catalunya | Km |
Dijous 26 de juny (1,50 km) | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Shakedown | 08h02 | 07h02 | 3.62 |
SS1 | EKO Athens SSS | 18h05 | 17h05 | 1.50 |
Divendres 27 de juny (121,76 km) | ||||
CHANGEMENT PNEUS (Loutraki) | 06h33 | 05h33 | 15mn | |
SS2 | Aghii Theodori 1 | 07h28 | 06h28 | 26.76 |
SS3 | Loutraki | 08h31 | 07h31 | 12.90 |
SS4 | Aghii Theodori 2 | 10h28 | 09h28 | 26.76 |
REMOTE SERVICE ZONE (Loutraki) | 11h46 | 10h46 | 20mn | |
SS5 | Thiva | 14h29 | 13h29 | 19.58 |
SS6 | Stiri | 16h50 | 15h50 | 24.18 |
SS7 | Elatia | 19h31 | 18h31 | 11.58 |
FLEXI-SERVICE A (Lamía) | 20h53 | 19h53 | 45mn | |
Dissabte 28 de juny (123,44 km) | ||||
SS8 | Pavliani 1 | 08h22 | 07h22 | 24.58 |
SS9 | Karoutes 1 | 10h05 | 09h05 | 19.48 |
SS10 | Inohori 1 | 11h32 | 10h32 | 17.66 |
SERVICE B (Lamía) | 13h32 | 12h32 | 40mn | |
SS11 | Pavliani 2 | 15h22 | 14h22 | 24.58 |
SS12 | Karoutes 2 | 17h05 | 16h05 | 19.48 |
SS13 | Inohori 2 | 18h32 | 17h32 | 17.66 |
FLEXI-SERVICE C (Lamía) | 20h02 | 19h02 | 45mn | |
Diumenge 29 de juny (99,06 km) | ||||
SS14 | Smokovo 1 | 08h03 | 07h03 | 26.16 |
SS15 | Tarzan 1 | 09h05 | 08h05 | 23.37 |
SERVICE D (Lamía) | 11h04 | 10h04 | 15mn | |
SS16 | Smokovo 2 | 12h27 | 11h27 | 26.16 |
SS17 | Tarzan 2 [Power Stage] | 14h15 | 13h15 | 23.37 |