Dimecres, 23 juliol 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Kristoffersson encén la “Caldera Roja” i es torna a posar al capdavant del World RX

El suec no dona treva a Nyirád amb una victòria incontestable, mentre la lluita pel podi esclata rere seu

Ni més ni menys. Johan Kristoffersson ho ha tornat a fer. En un cap de setmana on el sol cremava la pols i l’asfalt hongarès, el suec va demostrar que, ara per ara, juga en una altra lliga. El circuit de Nyirád, conegut entre els aficionats com el “Calder Roig”, va ser l’escenari d’una nova exhibició del pilot de Volkswagen, que no només va guanyar sinó que ho va fer amb una autoritat difícil de replicar. D’aquí que surti líder destacat del Mundial 2025.

La seva conducció, com sempre, va ser quirúrgica. Cap error. Ni un. Va dominar totes les sessions, va liderar la final de principi a fi i, per si fos poc, va establir un nou rècord de pista amb un temps de 44,086 segons. “Crec que ha estat un cap de setmana fantàstic per a nosaltres”, va dir amb la serenitat habitual després d’una cursa que, vist com va anar, gairebé semblava una passejada… però no ho va ser pas.

Grönholm topa amb la realitat

Però no tot va ser calma. Al darrere, la cursa bullia. Niclas Grönholm, que arribava com a líder del campionat, va viure una autèntica muntanya russa. Ja a la sortida, Kristoffersson li va tancar la porta per fora, i això va obrir la porta –i de quina manera!– perquè Ole Christian Veiby, el company d’equip de Johan, es colés per dins. Un moviment net però letal que va deixar Grönholm descol·locat i exposat. Tant, que poc després va topar amb la seva pròpia companya d’equip, Klara Andersson, mentre intentava remuntar. Un maldecap rere l’altre, que el va condemnar a una discreta sisena posició.

Veiby, sòlid. Hansen, intel·ligent

Veiby va aprofitar l’oportunitat amb intel·ligència. Tot i una empenta per darrere al segon revolt –que podria haver-lo desestabilitzat del tot–, va saber mantenir la calma, protegir-se bé i gestionar la pressió, especialment la de Timmy Hansen, que venia llançat. El noruec, que no havia acabat de trobar-se còmode a Höljes, reconeixia que ara, finalment, el cotxe li donava bones sensacions: “Tot s’ha posat al seu lloc, i això es nota a la pista”.

D’altra banda, Hansen va fer una d’aquelles curses que no brillen d’entrada, però que són pura estratègia. Va resistir els intents d’“undercut” del CE Dealer Team i va jugar molt bé la seva carta a la “joker lap”, fent-la a la quarta volta, ni abans ni després, sortint just davant del seu rival directe. Va quedar tercer, però ho va celebrar com si fos una victòria: “P3 és més del que hauríem d’haver tingut. Però hem sabut jugar bé les cartes. Això és el que marca la diferència”.

🏁 Resultats Final World RX Hongria:

  1. Johan KRISTOFFERSSON (SWE) – Volkswagen Polo RX1e – 4:31.924
  2. Ole Christian VEIBY (NOR) – Volkswagen Polo RX1e +2.982
  3. Timmy HANSEN (SWE) – Peugeot 208 RX1e +5.689
  4. Klara ANDERSSON (SWE) – PWR RX1e +9.831
  5. Juha RYTKÖNEN (FIN) – Hyundai i20 N RX +12.862
  6. Niclas GRÖNHOLM (FIN) – PWR RX1e +13.311
    🕒 Volta ràpida: Kristoffersson (Volkswagen) – 44.086s

🔢 Classificació Mundial de Pilots (després de 3 curses):

  1. Kristoffersson – 72 pts
  2. Grönholm – 65 pts
  3. Timmy Hansen – 55 pts
  4. Ole Christian Veiby – 50 pts
  5. Juha Rytkönen – 42 pts
  6. Kevin Hansen – 39 pts

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments