Dimarts, 12 agost 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

WORLD RX: Repas de meitat de temporada

Arribats a l’equador de la competició mundialista del World Rallycross Championship aquest 2025, fem un repàs al que han donat de si les primeres tres cites amb un clar dominador, Johan Kristoffersson.

Abans d’entrar en material fem un cop d’ull al calendari del campionat del món, un calendari que va patir diverses modificacions.

La prova que tancarà el campionat enguany encara es troba per anunciar, prèviament es va anunciar Austràlia, però, les negociacions semblen encara estar en procés. Adelaide apunta a que serà la prova que tancarà el curs, però, les negociacions semblen encara estar en procés. Adelaide, sembla ser el lloc escollit per finalitzar el mundial 2025, prova que segurament serà sobre el traçat urbà que es fa servir per la mitica prova d’Adelaide 500 dels V8 Supercars. Informació encara per confirmar oficialment.

Kristoffersson empaitant Niclas Gronholm a Lousada – via DirtFish

Ara si, parlem del que portem de temporada. Un cop més el 7 vegades campió del món de l’especialitat, Johan Kristoffersson torna a demostrar la seva vàlua al volant, tot i que no va gaudir d’un inici de campionat gaire positiu a Lousada, Portugal. El pilot suec només va poder guanyar la cursa del diumenge després d’una jornada de dissabte (guanyada per Niclas Gronholm) per oblidar, poc habitual en ell. Unes actuacions que ens feien preveure que els vehicles de combustió potser no tenien la mateixa superioritat que van mostrar en la darrera temporada.

Holjes, Suecia

Canvis importants a l’esquadra Kristoffersson Motorsport (KMS) qui van decidir de fer-se enrere amb els vehicles de combustió, tornant a passar en pista els Volkswagen Polo RX1e que portaven gairebé un any sense competir al campionat. La raó, els testos EoT d’igualtat de rendiment de la FIA (Equivalence of technologies) que es van dur a terme a Lousada previs a l’inici de temporada, van acabar donant cert avantatge als vehicles elèctrics en detriment dels de combustió. Aquest fet ha reduït el nombre de Supercars de 4 a només 2, el finlandès Juha Rytkonen amb un Hyundai i20 (ex-WRC reconvertit) de l’equip francès PGRX (Patrick Guillerme) i l’actual campió d’Europa de ral·licròs, el jove irlandès Patrick O’Donovan (Team RX Racing) amb un Peugeot 208 RX ex-Hansen.

Tot i el canvi, Kristoffersson va tornar a fer una demostració de campió, tant és si el vehicle és un Supercar o un vehicle elèctric, va aconseguir un triomf amb bastant superioritat, sumat al mèrit de tindre un bon ritme sota la pluja extrema que va caure sobre el traçat de Holjes.

Johan Kristoffersson lluitant amb la forta pluja a Holjes – via AutoHebdo.fr

Nyirad, Hongria

La darrera cursa disputada, a Nyirad, va oferir bon espectacle, com el darrer any, on les disputes a pistes van arribar a despatxos dels comissaris i encara semblen portar cua. Els germans Hansen semblen no poder fer front a l’equip de Kristoffersson i Ole Christian Veiby qui li fa d’escuder. Tampoc a l’equip CE Dealer Team (amb Niclas Gronholm i Klara Andersson) poden fer front al campió.

Properament, es disputarà una nova prova al mundial, sent el debut del traçat finlandès de KymiRing com a nova seu del World Rallycross aquesta temporada. Una prova que s’ha fet esperar durant moltes temporades i s’espera que sigui un gran cap de setmana previ a l’aturada del campionat abans d’afrontar les darreres curses a Turquia i si no hi ha novetats, per primera vegada, Austràlia.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments