Aquesta és la segona vegada que la cita és puntuable per a l’ERC
El Rali Ceredigion, que es disputa del 5 al 7 de setembre a Gal·les, és el penúltim capítol del Campionat Europeu de Ral·lis (ERC) 2025, amb la classificació més oberta dels darrers anys. El polonès Miko Marczyk (Škoda Fabia Rally2) i l’italià Andrea Mabellini (Škoda Fabia Rally2) arriben separats per només dos punts efectius després d’aplicar els descartes reglamentaris.
A la taula “neta” de punts, Marczyk apareix líder amb 11 punts de marge, però el reglament obliga a descomptar un resultat i això el deixa dos punts per sota de Mabellini.
- Si l’italià abandona a Gal·les, un segon lloc amb un punt extra a la Power Stage podria donar el títol de manera anticipada al polonès.
- Si Marczyk falla completament, Mabellini podria convertir-se en el primer campió absolut italià de l’ERC des de Luca Rossetti el 2011, sempre que guanyi i sumi els cinc punts extres de la Power Stage.
La pressió és màxima i qualsevol decisió de pneumàtics o error en un tram pot ser determinant
Armstrong, l’outsider amb opcions

Tot i que el focus està en el duel Marczyk–Mabellini, Jon Armstrong (Ford Fiesta Rally2) arriba després de batre’ls al Barum Rally Zlín. El pilot de l’Motorsport Ireland Rally Academy encara conserva opcions matemàtiques de títol i busca la seva primera victòria absoluta a l’ERC.
Altres noms com Jakub Matulka, guanyador de l’ERC3 a Gal·les l’any passat, o Martin Vlček, líder del Master ERC, també poden condicionar el resultat.
La graella és de luxe amb Callum Devine, William Creighton, el gal·lès Meirion Evans, el dos cops guanyador de la prova Osian Pryce i el campió júnior 2024 Romet Jürgenson. Fins i tot hi serà Max McRae, nebot del mític Colin McRae, en el seu primer any complet amb un Rally2.
Categories de suport: ERC3 i ERC4
En ERC3, el polonès Tymek Abramowski podria proclamar-se campió si supera el seu compatriota Hubert Kowalczyk. A ERC4, el gal·lès Ioan Lloyd vol repetir l’èxit local després del seu debut europeu ara fa un any.
El recorregut i els trams clau

El Rali Ceredigion presenta un recorregut renovat i exigent:
- Divendres: Shakedown, tram classificatori i la superespecial urbana d’Aberystwyth (1,25 km).
- Dissabte: tres trams nous a doble passada (Cwm Elan, Y Diafol i Mydroilyn) més la repetició del tram urbà. Y Diafol (33,85 km) és el més llarg i pot ser decisiu.
- Diumenge: dos trams a doble passada (Nant y Moch i Mynnydd Bach), amb la segona passada d’aquest últim com a Power Stage.
En total, 185,24 km cronometrats repartits en 12 especials. Les carreteres estretes, les crestes i la pluja típica del país posen a prova la concentració de cada pilot.
Un final imprevisible
Amb només dues proves per acabar el campionat, el Rali Ceredigion pot decidir molt o deixar-ho tot obert fins a Croàcia. El que és clar és que el duel entre Marczyk i Mabellini marcarà la història de l’ERC 2025, i l’afició catalana viurà un cap de setmana de ral·li europeu amb sabor de final anticipada.
Tram | Hora Gal·les (BST, UTC+1) | Hora Catalunya (CET, UTC+2) |
---|---|---|
Shakedown (Pendam) | Divendres 9:00 | Divendres 10:00 |
Qualifying (Pendam) | Divendres 11:00 | Divendres 12:00 |
Aberystwyth Street | Divendres 17:10 | Divendres 18:10 |
Dissabte 6 de setembre | ||
SS2 Cwm Elan 1 | Dissabte 07:10 | Dissabte 08:10 |
SS3 Y Diafol 1 | Dissabte 08:10 | Dissabte 09:10 |
SS4 Mydroilyn 1 | Dissabte 10:45 | Dissabte 11:45 |
SS5 Cwm Elan 2 | Dissabte 13:40 | Dissabte 14:40 |
SS6 Y Diafol 2 | Dissabte 14:40 | Dissabte 15:40 |
SS7 Mydroilyn 2 | Dissabte 17:15 | Dissabte 18:15 |
SS8 Aberystwyth 2 | Dissabte 18:30 | Dissabte 19:30 |
Diumenge 7 de setembre | ||
SS9 Nant y Moch 1 | Diumenge 09:55 | Diumenge 10:55 |
SS10 Mynnydd Bach 1 | Diumenge 11:05 | Diumenge 12:05 |
SS11 Nant y Moch 2 | Diumenge 13:15 | Diumenge 14:15 |
SS12 Mynnydd Bach 2 (Power Stage) | Diumenge 15:05 | Diumenge 16:05 |