El 60è RallyRACC Catalunya–Costa Daurada arriba aquest cap de setmana com a setena i penúltima prova del Súpercampionat d’Espanya de Ral·lis, clau per a la lluita pel títol 2025. La prova, amb base entre Salou i PortAventura, també puntua per a deu campionats, copes i trofeus.
La principal novetat per aquesta edició és el retorn al format mixt. Els equips inscrits podran fer tres versions d’una mateixa prova: ral·li de terra (divendres urbà + dissabte terra), ral·li d’asfalt (nocturn de dissabte + diumenge) o combinada terra–asfalt, opció requerida per al títol absolut de la prova. L’SCER, la Toyota Gazoo Racing Yaris Cup Spain i el Volant RACC Trofeu WERACE disputen el format complet
Amb un itinerari que només repeteix un tram respecte l’edició anterior (dos si contem l’urbà de Salou), el RACC ha retallat els quilometres d’enllaç en l’etapa de terra, diseccionant el “Terra Alta” del mundial en tres cronometrades diferents. Però la competició arrancarà divendres amb el shakedown i tram de classificació a partir de les 14h, cerimònia de sortida a les 19h i el primer pas pel tram urbà de Salou de 1,55 km quinze minuts després.

Dissabte els equips es dirigiran a la Terra Alta per disputar 88,68 km de trams de terra amb La Fatarella (11,58 km), La Pobla de Massaluca (12,57) i Vilalba dels Arcs (18,64km). Tres trams tècnics però amb seccions molt ràpides, amb un terreny en excelent estat, com és característic de la zona.
L’etapa d’asfalt ja començarà dissabte a la nit, amb la cronometrada nocturna de Riudecanyes (14,19 km) després d’una assitència de 2h i 15 minuts per canviar tota la configuració del cotxe de terra a asfalt. Diumenge al matí es disputaran El Pont d’Armentera–Querol–Les Pobles (19,37 km), amb una sola passada, i El Montmell (21,94 km), amb dues passades, abans del Coll de la Teixeta (4,31 km).
En total, el recorregut suma 980 km, dels quals 171,98 km cronometrats repartits en 14 trams (vuit de terra i sis d’asfalt), i amb passada urbana diària a Salou (tres vegades).
A punt pel títol

La prova catalana pot deixar el títol vist per sentència als trams tarragonins, amb ‘Cohete’ Suárez i Alberto Iglesias davant del seu primer match ball per certificar el seu tercer campionat. En l’actual escenari, només tres tripulacions conserven opcions matemàtiques: ‘Cohete’/‘Pin’ lideren amb autoritat, per davant de Pardo/De la Puente —absents a Salou— i de López/Vázquez, que mantenen opcions molt remotes.
Amb els descartes ja neutralitzats pel fet que els tres candidats acumulen un zero en el seu haver, la classificació queda amb ‘Cohete’ suma 184 punts, 17 sobre Pardo i 37 respecte a Pepe López; el màxim botí per prova és de 38 punts (35 per la victòria i 3 del TC+).
El càlcul és clar: ‘Cohete’ en té prou amb ser sisè (21 punts) per proclamar-se campió, perquè l’absència de Pardo impedeix que el gallec el superi ni tan sols guanyant a La Nucía amb el TC+, i a igualtat de punts preval el desempat per victòries, on Suárez té ara mateix tres triomfs més. Pel que fa a Pepe López, amb només 2 punts (19a posició), Suárez ja superaria el màxim teòric que podria sumar el madrileny, deixant-lo fora de l’equació pel títol.
Puntuabilitat i copes

La part de terra puntua per a sis certàmens: Campionat de Catalunya absolut, Campionat de Catalunya de terra, Desafío Peugeot, Clio Trophy Spain Tierra, Copa Kobe Motor Rallyes i Past Rally3 Trophy Iberia. L’asfalt és vàlid per al Campionat de Catalunya d’asfalt i per a la Copa i20 N Rally, obrint el ventall de perfils i especialitats presents a Salou.
Una prova amb moltes activitats
La novetat és el RallyRACC Regularitat Catalunya–Costa Daurada per a clàssics, que recorre el nocturn de dissabte i tota l’etapa d’asfalt de diumenge, amb control de mitjanes i sis especials. Els participants sortiran al darrere de l’últim vehicle de velocitat, integrant-se a la jornada d’asfalt amb caràcter propi i atractiu històric.
El Village s’ubicarà al Passeig, al costat del podi a la Plaça de les Comunitats, amb signatura d’autògrafs divendres a les 18.00 h i concentracions de clàssics. Dissabte tindrà lloc la 4a Trobada RACC de cotxes clàssics i diumenge el RallyRACC Evo Meeting, a més d’una competició de ràdio control a PortAventura.


