Dimarts, 28 octubre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

El 2000 Viratges mira al CERA per obrir una nova etapa en la seva història

El Biela Club Manresa treballa en la presinscripció al Campionat d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt (CERA), un moviment que demostra la solidesa d’una prova que, després de més de sis dècades d’història, continua sent un referent dels ral·lis catalans.

En els últims anys, la prova ha sabut reinventar-se, combinant tradició i modernitat. Manté un itinerari llarg i exigent, sense renunciar a la modernització, com demostra el tram que acaba a la població d’Artés. Aquesta presinscripció al CERA simbolitza la voluntat de créixer per part del Biela, d’obrir portes i de situar-se en un nou escenari esportiu.

El repte d’encaixar al calendari estatal

El CERA busca consolidar un calendari atractiu i variat, amb ral·lis repartits per tot el territori. Fins ara, la convivència entre el CERA, el CERT i el Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (SCER) ha estat complexa, i trobar un equilibri entre les tres disciplines no ha estat fàcil.

Enguany, el campionat d’asfalt compta amb sis proves: La Llana (21–22 de març), Villa de Adeje (2–3 de maig), Cidade de Narón (23–24 de maig), Mudéjar Ciudad de Teruel (27–28 de juny), Costa de Almería (17–18 d’octubre) i Ciudad de Valencia (28–29 de novembre).

L’entrada del 2000 Viratges seria una gran notícia per al CERA, aportant al campionat un perfil de prova amb molta personalitat, trams tècnics i una història que parla per si sola. Tot plegat dependrà ara de la disponibilitat de dates i de la decisió federativa un cop completades totes les presinscripcions.

Una prova amb més de seixanta anys d’història

Creat a inicis dels seixanta, el 2000 Viratges ja va ser puntuable a escala estatal des del 1966 fins a principis dels anys vuitanta. Actualment és una de les últimes proves del calendari català i ha sabut mantenir la seva essència amb un recorregut exigent i llarg, sense renunciar a la innovació, apropant l’acció al públic.

Els últims anys, la prova s’ha establert a Artés, on té el centre neuràlgic, la base i la zona d’assistència, mentre que Manresa conserva el protagonisme amb la sortida i l’arribada oficials. El Biela Club Manresa continua apostant per trams emblemàtics plens d’història com Taurons, Vilaredes, el Pont de Vilomara o Talamanca, alguns dels quals van formar part de les primeres edicions del Ral·li Catalunya del Mundial.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments