Dimecres, 12 novembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

Cagiao sacrifica el seu triomf per assegurar el subcampionat de Pardo a La Nucia

El 31è Rallye La Nucía-Mediterráneo ha tancat el Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (SCER) amb una d’aquelles històries que no ens agradaria veure en altres ocasions. Javier Pardo i el seu copilot David de la Puente, al volant d’un Skoda Fabia RS Rally2, van ser declarats vencedors després d’una penalització de vint segons a la dupla formada per Jorge Cagiao i Javier Martínez, que van penalitzar expressament en arribar fora de temps al parc tancat final i, d’aquesta manera, donar-li el triomf i el subcampionat al seu company d’equip.

Aquesta situació va deixar a Pardo com a guanyador de la cursa i com a nou subcampió de la temporada 2025 del SCER. La segona posició va caure en mans d’Iván Ares i Adrián Pérez amb el Toyota GR Yaris Rally2, a només cinc segons, mentre que Cagiao i Martínez acabaven tancant el podi.

Tot plegat en una prova marcada per les condicions meteorològiques canviants: després d’una nit de pluja, els trams de la Marina Baixa es van despertar banyats de sol, alternant seccions humides i zones seques que han posat a prova la gestió de pneumàtics i la concentració dels pilots. Pardo, que havia liderat bona part del ral·li, va perdre temps per un problema al canvi en el penúltim tram, però la sort —i la regularitat— li han acabat jugant a favor.

Sergi Francolí a la Toyota i Arnau Bartés a la Hyundai fan vibrar a la parroquia catalana

Però el focus d’atenció aquest cap de setmana ha estat per als catalans guanyadors de les seves respectives copes.

Sergi Francolí i Xevi Moreno arribaven a la cursa alacantina en primera posició de la GR Yaris Cup, amb un marge de 13 punts amb els seus principals perseguidors però amb la feina encara per acabar. Qualsevol contratemps podia trastocar la consecució del que havia de ser el seu segon triomf en aquesta copa de promoció. I tot va sortir rodat, Francolí – Moreno van començar amb cautela, però abans d’acabar la primera etapa, ja de nit, van col·locar-se líders per davant del mallorquí Joan Socias.

Francolí – Moreno – Toyota Yaris – La Nucia 2025. Foto:RFEdA

Tot i els intents de reprendre el lideratge per part de l’equip balear, aquests finalment abandonaven i deixaven via lliure perquè la parella catalana sumes el seu segon triomf en aquesta copa. Després de guanyar en la seva primera edició, l’any 2022, Francolí ha tornat per endur-se, aquesta vegada sí, el premi com a vencedor.

Arnau Bartés i la seva copilot Melisa Lorenzo s’han proclamat campions de la Copa Hyundai després de signar un tercer lloc a La Nucia, resultat suficient per segellar un títol que coronen amb autoritat.

Bartés – Lorenzo – Hyundai i20 – La Nucia. Foto: RFEdA

El pilot d’Ullastrell ha completat una temporada impecable: tres victòries, tres podis i una regularitat que l’ha consolidat com un dels joves més ràpids i sòlids del panorama estatal. Bartés ha tancat el seu primer títol de promoció nacional i ja prepara el salt per al 2026, quan debutarà com a pilot oficial de Hyundai Espanya dins del SCER, amb un Hyundai i20N Rally2 Step2 gestionat per Hyundai Customer Racing Iberia. Un pas de gegant per a un projecte que va començar fa poques temporades amb la Promoció i posteriorment el VolantRACC.

Classificació final La Nucia

ClassificatPilot – CopilotTempsDiferència amb el primer
1Javier Pardo – David de La Puente1:39:23.3
2Iván Ares – Adrián Pérez1:39:28.3+5.0
3Jorge Cagiao – Javier Martínez1:39:31.6+8.3
4Pepe López – David Vázquez1:39:40.8+17.5
5Philip Allen – Craig Drew1:41:01.5+1:38.2
6José Luis Peláez – José Murado1:43:38.2+4:14.9
7Miguel Fuster – Ignacio Aviñó1:43:41.1+4:17.8
8Joan Vinyes – Alejandro López1:48:04.2+8:40.9
9Carlos Moreno – Diego Fuentes1:48:51.0+9:27.7
10Sergi Francolí – Xavi Moreno1:49:49.2+10:25.9

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments