L’equip japonès ha col·locat quatre dels seus cinc cotxes en les quatre primeres posicions del ral·li
El Ral·li de les Illes Canàries ha estat l’escenari d’una autèntica demostració de força de Kalle Rovanperä, que ha imposat el seu ritme des de la primera especial fins a la Power Stage final. El finlandès ha aconseguit la seva primera victòria de la temporada 2025, la 16a de la seva trajectòria al Mundial de Ral·lis, amb una actuació que ha fregat la perfecció. En total, Rovanperä ha guanyat 15 dels 18 trams disputats a Gran Canària, incloent la jornada de diumenge i la Power Stage, assegurant així el màxim de 35 punts en joc, fet que rellança la seva lluita pel títol mundial després d’un inici d’any poc brillant.
La cursa va començar ja amb un avís clar de Rovanperä durant el shakedown, on va marcar un temps molt superior als seus rivals. A partir del divendres, el pilot de Toyota va imposar un ritme insostenible per a la resta, obrint una bretxa que es va anar ampliant tram rere tram. Sébastien Ogier va intentar mantenir el pols a l’inici, però aviat va veure’s superat. Elfyn Evans, per la seva banda, es va mantenir constant sense prendre riscos innecessaris, pensant també en el campionat, mentre que Takamoto Katsuta va completar una actuació sòlida que va servir per assegurar una fita poc habitual: Toyota signava el seu cinquè quadruplet a la història del WRC, i el primer sobre asfalt.

Hyundai desdibuixada
La situació de Hyundai al ral·li va ser força diferent. Cap dels seus pilots va poder plantar cara a Toyota en cap moment del cap de setmana. Els problemes d’adaptació als pneumàtics i unes posades a punt no del tot afinades van condemnar l’equip coreà a lluitar només per les places de consolació. Adrien Fourmaux va ser qui va salvar els mobles amb una cinquena posició, mentre que Thierry Neuville, un dels candidats al títol, va veure com una punxada en el dissetè tram frustrava les seves opcions de podi i l’obligava a conformar-se amb la setena posició final. Neuville només ha sumat 7 punts, un resultat que li complica el camí cap al títol.
Per la seva part M-Sport va fer un ral·li molt discret. Els dos pilots titulars es van sortir però la seva actuació abans de les sortides havia estat molt pobra. En alguns moments de la prova el Puma Rally1 s’havien arribat a barrejar amb els primers classificats de la categoria Rally2.
Rossel guanya el WRC2, Cachón fa una gran demostració

En WRC2, el ral·li també va veure un altre domini aclaparador, aquest cop per part de Yohan Rossel. El francès, al volant del seu Citroën C3 Rally2, va controlar la cursa gairebé de principi a fi, signant 13 millors temps sobre 18 possibles. Alejandro Cachón, va ser l’únic capaç de mantenir la pressió durant bona part del ral·li, però finalment va haver de claudicar davant l’experiència i el ritme de Rossel, que s’endú la seva segona victòria de l’any després de Monte-Carlo i es col·loca líder de la general de WRC2 amb 50 punts.
El representants catalans en aquesta prova, Toni Forné i Axel Coronado, van acabar en 13a posició entre els equips que competien en el WRC2. Forné es va emportar la victòria entre els WRC2 Master Cup, categoria reservada als pilots de més de 50 anys.
Evans amplia el seu aventatge al capdavant del campionat
Amb aquest resultat, Elfyn Evans amplia el seu avantatge a la classificació general. El gal·lès lidera ara amb 109 punts, seguit de Kalle Rovanperä amb 66 punts i Thierry Neuville amb 59 punts. La quarta posició és per a Sébastien Ogier, que, tot i disputar només ral·lis seleccionats, es manté dins del top 5. Adrien Fourmaux, amb 44 punts, confirma el seu bon inici de temporada i manté opcions reals de lluitar pel podi final del campionat.
En la lluita per equips, Toyota Gazoo Racing torna a agafar distància respecte a Hyundai. Amb 208 punts, Toyota lidera amb claredat davant dels 157 punts de Hyundai, mentre que M-Sport Ford continua lluitant per mantenir-se competitiu amb menys suport oficial.
La pròxima cita serà a Portugal del 15 al 18 de maig.
Resultat final
1. | Rovanperä Kalle – Halttunen Jonne | 2:54:39.8 | |
2. | Ogier Sébastien – Landais Vincent | 2:55:33.3 | +53.5 +53.5 |
3. | Evans Elfyn – Martin Scott | 2:55:56.9 | +1:17.1 +23.6 |
4. | Katsuta Takamoto – Johnston Aaron | 2:56:42.7 | +2:02.9 +45.8 |
5. | Fourmaux Adrien – Coria Alexandre | 2:57:10.8 | +2:31.0 +28.1 |
6. | Tänak Ott – Järveoja Martin | 2:57:51.2 0:10 | +3:11.4 +40.4 |
7. | Neuville Thierry – Wydaeghe Martijn | 2:58:20.5 | +3:40.7 +29.3 |
8. | Rossel Yohan – Dunand Arnaud | 3:01:50.5 | +7:10.7 +3:30.0 |
9. | Cachón Alejandro – Rozada Borja | 3:02:20.0 | +7:40.2 +29.5 |
10. | Gryazin Nikolay – Aleksandrov Konstantin | 3:02:38.2 | +7:58.4 +18.2 |