El belga de Hyundai critica l’elecció de construir cotxes menys sofisticats que els actuals.
«Amb els WRC Plus tenim un gran espectacle en el WRC. No entenc l’elecció del 2022».
Cada vegada que es reuneix el Consell Mundial de l’Esport del Motor, es possible comprendre – encara que a petits passos – una mica més sobre els reglaments tècnics que s’introduiran en el WRC a partir de 2022 i que redissenyaran clarament els actuals cotxes del WRC (2017), els cotxes que han retornat al WRC a un alt nivell d’entreteniment gràcies al disseny, les prestacions i la incertesa del campionat.
El nou reglament tindrà com a punt fort la introducció de la tecnologia híbrida, per a alinear el WRC amb els altres campionats mundials i acostar-ho a la direcció que ha pres la indústria de l’automòbil en els últims anys.Però hi ha els qui, entre els conductors del WRC, semblen no estar nata entusiasmats amb aquestes noves regles.
Estem parlant de Thierry Neuville, el pilot de Hyundai Motorsport. El que deixa perplex al belga no la hi introducció de l’híbrid, sinó més aviat la reducció dels costos que farà que la pròxima generació d’automòbils s’assembli a l’actual R5, encara que més extrems.
Així que, sembla, un pas enrere amb respecte als cotxes actuals que estan assegurant un gran espectacle per als espectadores, però també per als pilots que els condueixen.
«Li vaig preguntar al meu cap si estava d’acord amb aquesta merda, però sembla que sí», va dir Thierry. «La reducció de costos, fent els cotxes tècnicament menys interessants, una caixa de canvis que torna a 5 marxes, la desaparició del diferencial central, menys aerodinàmica, menys recorregut de les rodes en el treball de la suspensió. No entenc a on va això, si sóc honest».
Neuville va assenyalar que la introducció del WRC Plus ha donat nova vida al WRC, mentre que ara el camí que es prendrà en poc menys de 2 anys s’invertirà proporcionalment l’actual situació. I això espanta molt.
«Fa tres anys van decidir fer créixer els cotxes WRC i donar-los una nova vida, i va funcionar molt bé. I parlo tant del costat de la promoció com de l’entreteniment. Ara tornarem enrere. Serà com tenir R5 Plus. No sé si realment estic interessat a córrer en aquests cotxes. Però ho esbrinarem».