Audi A1 Citycarver, primera prova de l’utilitari SUV

Que els SUV estan de moda no t’ho anem a descobrir a hores d’ara. Tampoc que han arribat a tots els segments. Afegien un petit punt aventurer a vehicles familiars. Parlem de carrosseries que elevaven lleugerament les berlines o els monovolums, afegien alguns detalls estètics i simplificaven els viatges per pistes de terra.

Però l’onada SUV té tanta força que, recordant aquelles versions a les quals fèiem referència, fins i tot han arribat als petits utilitaris. No hi ha molts al mercat, però pot ser que Audi, amb el seu A1 Citycarver , obri la porta a un segment en el qual no trobem molts rivals, més enllà del DS3 Crossback, el Ford Fiesta Energetic o el Hyundai i 20 Energetic.

Per oferir aquesta segona versió, Audi aposta per retocs estètics que es resumeixen en uns passos de roda més vistosos i, sobretot, una graella octogonal del mateix estil que els coneguts SUV dels alemanys, aquesta vegada sense les atractives motllures per destacar sobre la carrosseria. En aquest cas és una aposta a tot o res pel negre.

Audi A1 Citycarver, primera prueba del utilitario de imagen SUV

La imatge coincideix amb la versió One Version que estarà disponible molt aviat

Si parlem de dades tècniques, hi ha molt pocs canvis respecte a la seva versió originària. La carrosseria està aixecada en cinc centímetres , encara que aquests es guanyen en una suspensió 35 mil·límetres més llarga i especialment en la mida de les seves rodes, que munten llandes de 16 polzades amb opció de fer-les créixer fins a les 18 polzades.

Per la resta, estem davant del mateix Audi A1 que ja coneixem i al qual ja hem posat a prova . Aposta absoluta per la personalització i la connectivitat, amb un inner al qual se li pot afegir el Virtual Cockpit, a més de la seva àmplia compatibilitat tant amb Apple Vehicle Play com Android Acte.

Si parlem d’espai, l’Audi A1 Citycarver manté mesures gairebé calcades al model conegut, però creix en alçada fins a 5 centímetres, derivats principalment de la seva carrosseria més elevada, per la qual que no té una translació directa al seu habitacle interior ni el maleter, que es manté en els 335 litres de capacitat mínima o 1.090 litres si abatem els seients.

Audi A1 Citycarver, primera prueba del utilitario de imagen SUV

Audi A1 Citycarver, primera prueba del utilitario de imagen SUV

Els seus cinc centímetres en alçada permeten una visió més àmplia de l’entorn . Per descomptat, a ciutat poden ser útils, sobretot per salvar vorades o anticipar alguns pilons. Malgrat això, si aparquem diàriament al carrer la càmera de visió posterior segueix marcant la diferència.

En ciutat sí que poden ser útils els amortidors de més recorregut, especialment en carrers plens de ressalts, però no sabem si aquesta configuració penalitza més del que beneficia en carreteres revirades. Malgrat això, no sembla que el perfil de comprador que busquen en Audi sigui el d’una persona que habitualment es mogui per aquest tipus de vies.

Aquest motor tricilíndric té un excés de vibracions a l’interior. Res problemàtic però que deixa cert regust amarg en un habitacle que sí que està molt ben acabat. Caldria veure si a la carretera, movent-se a revolucions més baixes es supleix aquest problema. De la mateixa manera, notem que la posada en marxa del motor també és una mica sorollosa. Igual que amb el punt negatiu anterior, en un viatge llarg no serà molest, però en una ciutat, on el funcionament de l’Open & Cease és constant, sí que pot arribar a cansar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments