El pilot de Toyota Gazoo Racing, Takamoto Katsuta ha realitzat unes declaracions a través de les xarxes socials en les quals ha mostrat la seva opinió sobre el marc normatiu tècnic dels cotxes Rally1 que prendran el protagonisme del Campionat Mundial de Ral·lis el 2022. El nipó considera que els cotxes de la màxima categoria han de continuar sent referents a nivell tecnològic.
Per a 2022 s’ha anunciat un reglament en el qual s’adopta l’energia híbrida gràcies a un kit elèctric subministrat per Compact Dynamics, com va anunciar la FIA dies enrere, unint-se als mateixos motors Global Race Engine 1.6 turbo que s’utilitzen en l’actualitat. Dit d’una altra manera, l’espectacle i el so de l’actualitat amb la imatge de ‘competició respectuosa amb el medi ambient’.
Ara bé, el marc tècnic indica també el pas de sis a cinc marxes, l’eliminació del diferencial central i altres limitacions que tenen com a objectiu abaratir el cost dels successors dels World Ral·li Cars. Això implica que el seu rendiment – el dels cotxes que suposen el màxim escalafó en la disciplina – serà limitat per la necessitat de mantenir costos.
“Personalment, m’agradaria que el Campionat Mundial de Ral·lis fos igual que la Fórmula 1 i que la categoria de vehicles més alta sigui la de millor tecnologia del món i els més ràpids del món. Almenys voldria que apuntés a això”, declara Katsuta en els seus espais en xarxes.
No tots els pilots han mostrat la seva opinió en conèixer els detalls dels cotxes que començaran a desenvolupar-se des d’ara i durant els pròxims 21 mesos. El més clar ha estat Thierry Neuville, plantejant-se si de debò voldrà pilotar els Rally1 híbrids, a més d’opinar que seran ‘una cosa #marró que no sap del tot bé’.