Després de la retirada d’Audi a la fi de 2020, les esperances de molts afeccionats al DTM descansen en els fabricants japonesos de Super GT: Toyota, Honda i Nissan estan en possessió de cotxes de classe 1 que es presentarien en el DTM i per tant no haurien de desenvolupar nous cotxes per a la sèrie.
Com Jens Marquardt sap, la decisió ha de ser presa ja a més tardar
«Una participació en una altra sèrie només és realment possible amb un bon any de preparació», va dir el director de BMW Motorsport a la fi de 2019 quan se li va preguntar sobre la possible participació d’un fabricant japonès.
«Necessites un equip, has de tenir una base. No és alguna cosa que es fa en dos o tres mesos i simplement es fa, realment necessita temps i preparació adequats».
Però, què pensen els japonesos sobre una possible participació del DTM? Per Honda l’interès per usar el NSX-GT és limitat, com aclareix el cap de motoresport Hiroshi Shimizu.
«Encara que entenem completament la importància del DTM i les expectatives dels fans, haig de dir que desafortunadament no tenim plans d’entrar en el DTM en aquest moment», diu el japonès.
El pressupost d’Honda per a motoresport es va esgotar
«Triar significa renunciar», afegeix Shimizu. Les carreres estan en l’ADN d’Honda, i monitoritzen «contínuament» les sèries de carreres en les quals no participa. «No obstant això, la nostra estratègia en el sector dels cotxes de turisme és decidir en quina sèrie concentrar-se sobre la base dels aspectes econòmics.»
A més, la Fórmula 1 es menja una gran part del pressupost d’Honda per a motoresport, per la qual cosa a penes hi hauria capacitat lliure per a un compromís de DTM que costaria almenys 50 milions d’euros a l’any.
En canvi, l’empresa està considerant la possibilitat de construir un automòbil conforme a les noves normes LMDh de la IMSA i el WEC, la qual cosa li permetria competir per les victòries generals en els clàssics de la resistència als Estats Units, Àsia i a Europa a un cost menor a partir de 2022.
Toyota
Amb la planta TMG, els japonesos fins i tot tenen la seva pròpia fàbrica a Colònia i serien absolutament capaces d’implementar un projecte DTM des d’allí. Toyota no vol comentar un possible futur en la sèrie, la qual cosa deixa espai per a l’especulació.
La fàbrica de TMG en Colònia-Marsdorf seria logísticament adequada per a un projecte DTM.
Però d’acord amb la informació de ‘Motorsport-total.com’, les esperances que el nou Toyota Supra GT enriqueixi el DTM són en va: Ni Toyota Motor Europe ni Toyota Deutschland tenen el pressupost necessari per a finançar un projecte tan costós, sobretot perquè ja estan actius en dos campionats mundials amb el WEC i el WRC. I al Japó, el DTM no té cap significat, pel que involucrar-se està fora de discussió.
Nissan: «Primer volem ser competitius en la Fórmula E»
L’empresa germana de Renault tampoc mostra grans ambicions de fer el DTM amb el Nissan GT-R en un futur pròxim.
«Estem molt ocupats per a treure el màxim profit dels nostres programes actuals, sent la Fórmula E i el Super GT les nostres principals prioritats», aclareix una portaveu de Nissan.
Encara que cada any s’avaluen altres possibles camps d’activitat, «en primer lloc volem continuar demostrant la nostra competitivitat en la Fórmula E abans de buscar altres campionats.
De fet, Nissan és considerat el candidat més improbable per al DTM entre els fabricants de Super GT: El fabricant d’automòbils en crisis va anunciar l’any passat que retallaria 12.500 llocs de treball a tot el món – i això va ser fins i tot abans de la crisi de Corona, que ha colpejat a aquesta empresa amb especial duresa. També hi ha rumors que la companyia vol retirar-se d’Europa i concentrar-se en els mercats dels EUA, la Xina i el Japó. Sota aquestes circumstàncies, una entrada de DTM està molt lluny.