WEC: ACO i IMSA publiquen el primer borrador tècnic dels LMDh

L’Automòbil Club de l’Ouest (ACO) i la IMSA han publicat el primer esborrany del reglament tècnic de la categoria conjunta Le Mans Daytona h (LMDh).

El reglament és el resultat d’una intensa col·laboració entre el ACO i la IMSA juntament amb més d’una dotzena de fabricants d’automòbils i els quatre constructors de xassissos nominats: Ligier, Dallara, ORECA i Multimatic. Originalment se suposava que les regulacions havien de ser presentades durant l’esdeveniment conjunt del Super Sebring, però els plans van haver de ser canviats quan l’esdeveniment no va poder tenir lloc a la llum de la pandèmia de COVID-19.

Com a part de les regulacions, la maquinària LMDH tindrà un topall de costos i es basarà en la pròxima generació de maquinària LMP2, ja que tots dos compartiran la columna vertebral (cotxe complet sense carrosseria, motor i sistema híbrid). Els cotxes LMDh podran competir tant en la competició del WEC com en la del IMSA.

Segons el ACO i la IMSA, sota la normativa actual només els principals fabricants d’automòbils associats a una de les quatre construccions de xassissos podran homologar un cotxe LMDh.

1030 KG i 670 CV, la igualtat com a màxima

Els cotxes seguiran en gran manera l’exemple de DPi pel que fa a l’estil de la carrosseria, ja que la normativa especifica que els cotxes tindran una carrosseria estilitzada i de marca del fabricant, molt semblant a l’actual generació de maquinària de DPi. Els cotxes també tindran un motor de marca com en el DPi. Un sistema híbrid de tracció posterior comuna i d’una sola font serà obligatori i hi ha un període mínim d’homologació de cinc anys.

Com a part de la normativa conjunta que regirà la nova categoria, els cotxes LMDh tindran un pes mínim de 1030 quilograms i una potència màxima combinada de 500 kW (670 CV). Aquesta és la suma combinada del motor de combustió interna i del sistema híbrid. També hi haurà un únic paquet de carrosseria amb idèntiques prestacions aerodinàmiques, així com un únic proveïdor de pneumàtics en Michelin.

A més, les dues organitzacions també implementaran un sistema d’equilibri de rendiment (BOP) global per a igualar el rendiment general de la LMDh i el hipercotxe de Le Mans del Campionat Mundial de Resistència de la FIA (classe LMH).

La imagen puede contener: automóvil, exterior y texto

Les dues organitzacions tenen la intenció d’integrar la LMDh en el WEC de la FIA juntament amb la LMH per a assegurar que la convergència condueixi a paràmetres similars de rendiment del cotxe per a tots dos conjunts de regles tècniques. És important destacar que la IMSA dóna la benvinguda als cotxes LMDh però també està oberta a la participació de la LMH una vegada que el rendiment en els circuits de la IMSA pugui ser validat més endavant.

Això significa que les dues classes podran competir juntes en tots dos campionats, creant el potencial per a la competició de crossover en esdeveniments com les 24 hores de Le Mans i el Rolex 24 en Daytona.

L’objectiu per a la introducció de les LMDh continua sent l’any 2022, encara que el calendari podria veure potencialment més canvis com a resultat de la pandèmia mundial.

Pierre Fillon, President del ACO:

«Llançada oficialment a Daytona al gener, la convergència ACO-IMSA està entrant ara en una fase important de la seva aplicació. Estem revelant els detalls tècnics bàsics d’aquesta nova categoria LMDh que permetrà que el mateix cotxe pugui competir en el Campionat Mundial de Resistència de la FIA i en el Campionat de la IMSA WeatherTech SportsCar, sense cap modificació necessària per al cotxe. El somni de molts fabricants finalment s’està fent realitat. Le Mans Daytona h i Le Mans Hypercar encarnaran la màxima categoria de les carreres de resistència. Aquest és un moment històric i decisiu per al futur de la nostra disciplina«.

Ed Bennett, Director General de la IMSA:

«Hem aconseguit una altra fita clau amb la publicació del nostre projecte de reglament tècnic per a la LMDh. Encara queda molta feina per fer, però l’esperit positiu de col·laboració entre el ACO i la IMSA, així com els nostres quatre constructors i molts fabricants interessats ha estat fantàstic i realment sense precedents. Aquests reglaments proporcionen un full de ruta perquè els fabricants i constructors s’embarquin en el procés de disseny dels nous cotxes de carreres LMDh que revolucionaran la categoria superior de les carreres de cotxes esportius de primera classe a tot el món».

Gérard Neveu, director general del WEC de la FIA:

«Des de la pandèmia del coronavirus, la forma en què es pensarà el motoresport en el futur s’ha vist indubtablement afectada. La nostra estratègia per a la LMDh és tractar de trobar la millor resposta als desitjos tècnics i competitius dels fabricants, així com oferir-los la major visibilitat global per a les seves marques.  La màxima categoria de competició inclourà ara cotxes de baix cost i alt rendiment que responguin a les necessitats dels nostres respectius campionats».

John Doonan, president de la IMSA:

 «Com testifiquen aquests reglaments tècnics, la LMDh és un pas lògic i apropiat per a seguir el reeixit Prototip Daytona internacional (DPi) en el Campionat d’Automòbils de la IMSA. La LMDh conservarà molts dels atributs que van portar a l’èxit del DPi, però l’addició de les tecnologies pertinents i la convergència dels reglaments amb el ACO obre la porta perquè més marques participin en el futur. No podríem estar més orgullosos del paper instrumental que el nostre equip tècnic de la IMSA va exercir juntament amb els seus homòlegs de la ACO per a lliurar aquestes regulacions».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments