GCK Energy, empresa del pilot de ral·licross Guerlain Chicherit, ha revelat grans novetats referents a mobilitat elèctrica. En primer lloc llançaran al mercat una estació mòbil de recàrrega elèctrica amb emmagatzematge integrat mentre que a la fi d’any presentaran els seus vehicles elèctrics de carreres i un kit d’electrificació de cotxes. Com a exemple d’això han utilitzat ni més ni menys que el mític Lancia Delta HF Integrale.
GCK, a través de l’equip GCK Competition, està involucrat en el Campionat Mundial de Ral·licross, tenint al cap competir amb el Renault Clio Supercar una vegada ho permeti la pandèmia del coronavirus després d’haver-lo fet amb el Mégane Supercar dissenyat per Prodrive en la passada temporada. El noruec Andreas Bakkerud i el britànic Liam Dauren conformen la seva alineació principal.
Per tant, el paral·lelisme de l’estratègia de GCK Energy amb el WRX és clara, sent un campionat que es tornarà elèctric per a la temporada 2021 amb cotxes encara més potents que els actuals. S’espera que aquests cotxes de competició elèctrics siguin els successors elèctrics dels Supercars amb els quals participa l’equip en el WRX en l’actualitat.
Pel que fa al kit d’electrificació, és un kit retroactiu que servirà per a convertir fins i tot un cotxe clàssic, com és el cas del Lancia Delta HF Integrale, en elèctric – altres marques, com Yamaha, també han desenvolupats similars amb motors elèctrics i diferents rangs de potència. Les primeres comandes podran reservar-se a partir del mes d’octubre, segons ha afirmat GCK.